Win2k + Winxp laptop = Help ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpeedyOnline

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2003
Berichten
27
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn netwerk. Ik heb hier staan: een pc met win2k en met deze computer ben ik met het internet verbonden, zonder router daar tussen. Deze computer heb ik verbonden met een laptop die op winxp draait. De computer staat op: 192.168.0.1 met subnetmask: 255.255.255.0 en de laptop staat via de netwerkbrug op: 192.168.0.2 met subnetmask: 255.255.255.0

Goed, ze kunnen met elkaar pingen maar ze kunnen elkaar niet vinden als ik naar ze zoek via zoeken: computers.

Eigenlijk wil ik strakjes ook nog internet kunnen aanbieden op de laptop .. waarschijnlijk is dat een vraag voor later.

Eerste vraag: hoe kan ik de laptop zien op mijn win2k pc, en andersom??
 
Mappen gedeeld op beide computers, anders zie je niks.
Gebruik je een crosskabel?
Of ga je vanaf je modem naar elke computer met een kabeltje.
 
Mappen zijn gedeeld en ik maak gebruik van een 2e netwerk kaart in de win2k pc waarin een crosscable zit.
 
firewal uit staan.
eventueel norton internet security ook uitzetten.
 
en van je internet aanbieder krijg je een ander ip adres.
dat heb je ook al bekeken.
En als je de wizzard op de xp machine draait en deze daarna op de win2k machine draait wat is dan het resultaat.
 
Van mn ISP krijg ik een adres toegewezen, de tcp / ip instellingen staan dan ook allemaal op automatisch. Als ik de wizzard draai op de xp machine dan is het resultaat niets .. eigenlijk .. want dr is dan nog steeds geen verbinding. Sterker nog, ik kan nu ook niet meer pingen. Welke wizzard bedoel je van de win2k machine ??
 
Misschien een wat domme vraag; maar zitten ze in dezelfde werkgroep?
 
De wizzard van xp bedoel ik dus.

En @bavel de werkgroep naam hetzelfde in een netwerk is niet verplicht maar is gewoon gemakkelijk als ze hetzelfde zijn.
 
Meldt de Eventlog van de Win2k machine misschien of de XP-machine een DHCP-verkiezing afdwingt?
 
Rechtsklik op Deze computer, kies in het menuutje Beheren, in het venster 'Computerbeheer' klik je op de + voor 'Logboeken', en daarvan zijn er (standaard) maar twee in gebruik: Toepassing en Systeem. Beide zijn interessant, vooral als je foutboodschappen vindt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan