Win32.Agent.afy virus ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Hallo,
Spybot Search & Destroy geeft melding van een infectie (hoog) :
Win32.Agent.afy
maar als ik klik op verwijderen of herstellen (?? weet niet juist meer) krijg ik een blauw scherm "Windows wordt afgesloten om verdere beschadiging te voorkomen" of toch zoiets...
Heb Ad-Aware / AVG anti-spyware / Ewido / C Cleaner laten draaien. Maar daar zijn geen problemen (??? raar toch)
Wat moet ik doen om dit te verwijderen ? en ... kan dit kwaad ? is dit een echt virus of eerder een spyware ???
Alvast bedankt voor de hulp !

Doe een scan met SB in de veilige modus.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

bedankt voor het antwoordje en de zeer goede/duidelijke uitleg (veilige modus).
Het is gelukt. In veilige modus heeft hij het probleem gerepareerd !!!!
Is het beter dat ik in de toekomst als ik mijn pc scan dit in veilige modus doe ????

P.S. toen ik SB wou afsluiten daarna had ik wel een probleempje : mijn computer liep vast en kon het programma niet beëindigen (ook niet met ctrl alt del) Heb alles gewoon moeten afsluiten (met de aan/uit knop van de pc)...

De veilige modus hoef je alleen te gebruiken als de ‘normale’ modus problemen oplevert.
Het ‘PS’ probleempje is op zich niet zo erg, ik neem aan dat nu alles weer goed werkt. :)

ja hoor, alles werkt terug prima ! Nogmaals ontzettend bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan