win32.bagle.gen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janus1janus1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Ik heb een bericht van mijn provider gehad dat ik een win32.bagle.gen heb. Nu werk ik met 4 pc's. Ik heb inmiddels Norton 2007 geinstalleerd, mag ik er nu vanuit gaan dat mijn pc's "schoon" zijn of niet. Als dat niet het geval is hoe kan ik dat dan controleren?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Janus

Met alleen installeren kom je er niet, je moet Norton ook een volledige systeemscan uit laten voeren en dan kijken of het virus gevoden en verwijderd wordt,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb een vollige systeemscan uitgevoerd. Daarbij zijn er zaken geconstateerd en verwijderd. In het logboek staat dat er een Trojan horse in quarantaine is geplaatst.
Volgens een adviseur van een computerwinkel krijg ik de virussen er alleen maar uit door mijn harde schijf te formateren en opnieuw te installeren. Een virusscanner is volgens hem alleen maar preventief. Eenmaal gesettelde virussen zouden niet verwijdered worden????
Ik weet het niet meer.

Wat die verkoper zegt is onzin.

Doe dit eens, hiermee doe je een online virusscan:

> Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

Mooi, en vergeet niet de gevonden infecties te verwijderen.

En een al gesettelde virussen ( of andere malware ) kunnen in bijna alle gevallen verwijderd worden.
PC formatteren is het laatste redmiddel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan