Win32 Services en svchost.exe.mdmp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bdepoorter

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2001
Sinds kort heb ik het probleem dat ik geen verbinding meer kan maken met het internet (beperkte of geen verbindingsmogelijkheden, geel waarschuwingsdriehoekje met zwart uitroepteken erin, je kent het wel ;)).
Er wordt regelmatig een foutmelding weergegeven betreffende Win32 generic host (Generic Host Process for Win32 Services). Als ik de details van de foutmelding bekijk, staat er dat dit te maken heeft met svchost.exe. Ook als is de internetverbinding wil repareren geeft windows in sommige gevallen de genoemde foutmelding (geeft nu als IP: 169.254.201.32 Subnetmask 255.255.0.0). Details bericht:

szAppName: svchost.exe
szAppVer: 5.1.2600.2180
szModName: ntdll.dll
szModVer: 5.1.2600.2180
Offset: 00010a77

Inhoud foutenrapport:
C:/DOCUME~1\USER\LOCAL~1\Temp\WER5b39.dir00\svchost.exe.mdmp
C:/DOCUME~1\USER\LOCAL~1\Temp\WER5b39.dir00\appcompat.txt

Heb alle threads al doorgewerkt op het forum en geen van de threads heeft mij kunnen helpen.........de threads lijken wel op 'mijn' probleem, maar mis toch nog wat.....

Kan iemand mij helpen de verbinding te fixen? Alvast bedankt!

Besturingssysteem: Windows XP - SP2

Nee, werkt niet. Geeft een foutmelding in internet explorer. Andere suggesties?

Het feit dat je een 169.x.x.x adres krijgt betekent dat er geen netwerktoegang is tot je zgn. DHCP-server (meestal is dat je router).

Je zult dus eerst daarnaar moeten kijken. Drivers van je (draadloze of bedrade) netwerkkaart updaten, evt. nieuwe firmware op de router of netwerkkaart etc.

Wat svchost hiermee te maken heeft is mij een raadsel verder, maar kijk in ieder geval in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe), in de secties Systeem en Applicatie rond de tijd dat die problemen optraden.

Kijk ook in Start -> Uitvoeren -> services.msc welke diensten nu niet gestart zijn die wel op opstarttype Automatisch staan. Er zijn veel services die svchost.exe gebruiken, en geheid zal er wel een of meerdere daarvan nu niet gestart zijn.

Tijs.

Het zou niet aan de router mogen liggen, kan met andere computers wel op het netwerk/internet.

Resultaat eventvwr.exe:
- Entries meteen na opstarten: Waarschuwing (in het geel) van de gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM (Het komt regelmatig voor dat de computer zichzelf na 60 seconden automatisch uitschakeld, RCP foutmelding)....

Eventvwr.exe staat vol met fouten en waarschuwingen. Het bericht dat svchost.exe is vastgelopen komt er meerdere malen in voor.

Resultaat services.msc:

Er zijn 3 programma's niet opgestart die wel opgestart zouden moeten zijn:
- IPSEC-services
- Shell Hardware Detection
- Automatische Updates

Het starten van deze programma's is niet mogelijk. Dat de automatische updates niet lopen kan kloppen omdat ik deze heb uitgeschakeld.

Hopelijk schept dit duidelijkheid! Gr, Bram

Het feit dat je problemen hebt met de RPC service is geen goede zaak. Er zijn veel services afhankelijk van RPC.

Dat je automatische updates hebt uitgeschakeld (kan gewoon via Configuratiescherm of via Start -> Uitvoeren -> wuaucpl.cpl) betekent niet dat je de update-service zelf moet uitschakelen(!)

Die service moet je op Automatisch zetten en starten. Daarna de update functionaliteit uitzetten, indien gewenst. Zet ook de Intelligente achtergrondsoverdrachtservice op Automatisch en gestart.

Verder kan het zinvol zijn om je tcp/ip stack terug te zetten op beginwaarden:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip reset resetlog.txt

Hopelijk kom je met de bovenstaande adviezen weer wat verder.

Succes,

Tijs.

Alle computers op het netwerk krijgen automatisch IP/DNS/Mask. Ik zal morgen de adviezen van Tijs opvolgen, kan er nu even niet bij.

Gr, Bram

Dat is ook niet erg, maar kijk eens voor de grap hoe ze ingesteld staan. De ip adressen die je nl doorgeeft vind ik niet erg logisch.
Elke pc moet een opvolgend ip adres hebben.
b.v.
pc 1 192.168.2.2
pc 2 192.168.2.3
enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan