Win32/spybot.BD.worm

Status
Niet open voor verdere reacties.

joyrider

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jul 2001
Berichten
1.416
ik heb Win32/spybot.BD.worm ..hoe kan ik die weer verwijderen...

dit staat er..

F:\System Volume Information\_restore{9E7A5E40-ECA7-477E-81CC-A152622A7970}\RP82\A0013270.exe - Win32/SpyBot.BD worm
 
Laatst bewerkt:
Hoi Joyrider,

Als dat de enige plaats is waar hij gevonden wordt:
Systeemherstel uitschaklen, opnieuw opstarten, systeemherstel inschakelen en handmatig een nieuw herstelpunt aanmaken.

Groetjes,

Pieter
 
oke ..ik ga even aan het werk ..je hoort het nog..
 
hartelijk dank ..het is gelukt ..ben er weer vanaf...
 
joyrider,

Heeft de onlie virus scanner dit virus gevonden?
Een gewone virus scanner scand de System Volume Information\_restore namelijk niet omdat een virus scanner het virus daar niet kan verwijderen.
 
Saldos...ik had een email ontvangen van iemand die ik ken ,daarbij sprong nod32 op .ik heb toen gelijk de computer gescand en zat hij er 65 keer in..gedaan wat Pieter gezegd heeft en ik was het kwijt..Nod32 heeft hem wel gevonden ..maar ook toegelaten....ik heb geen andere scan gedaan.......
 
joyrider,

Het heeft niet veel zoveel zin om de restore mappen te scannen omdat je ze toch niet kunt verwijderen of schoonmaken.
Zodra je de restore uitschakeld dan zou je die melding niet moeten krijgen omdat alle restore mappen geleegd worden.
Als een virus/trojan in de restore mappen aanwezig is, dan ben je niet besmet, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Het virus verdwijnd vanzelf uit die mappen zelfs ook als je niets doet.
De reden dat een virus scanner een virus niet kan verwijderen/schonen uit de restore mappen is omdat de resore mappen beveiligd worden door Windows.
Een virus scanner dat op je pc zit hoort dan ook niet je de restore mappen te scannen. Die moeten dus bij de uitzonderingen staan van je virus scanner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan