win32dd.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

MusicLisan

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Hallo,

Voor het vak forensische ICT op school moeten we met behulp van het "programma" win32dd een memory dump maken en deze analyseren. Echter als in in de cmd intyp:
C:\Users\Lisanne\Desktop\win32dd.exe /d /f memory.dmp en vervolgens laat ik hem draaien, krijg ik wel een scherm met een overzicht van mijn geheugen en hoeveel procent het in gebruik is enzo, maar vervolgens als ik hem echt de memory dump wil laten maken, geeft hij een melding: Error driver cannot start device en daaronder: Error cannot open \\.\win32dd.exe
Ik heb echt geen flauw idee wat deze errors betekenen.. het programma staat echt op mijn bureaublad en ik snap ook niet waarom hij iets niet zou kunnen starten.

Op mijn andere computer heb ik het ook geprobeerd, daar is het per ongeluk wel goed gegaan alleen ik weet niet meer hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het misschien aan windows vista kunnen liggen? In mijn klas zijn namelijk meer mensen met dit probleem.

Alvast bedankt!

Probeer het bestandje eens op uw C: te zetten.
Voor het overige lijk je alles correct in te geven.

Hallo,

Allereerst bedankt voor uw reactie!
Ik heb het geprobeerd. Heb het programma op de C schijf gezet, in de windows map, en in het pad wat de cmd uit zichzelf aangeeft (C:\users\Lisanne). Geen van allen werkt het echter..

Probleem gevonden...

Bij het programma dat we van school hadden gekregen, zat geen .sys bestand. Heb win32dd zelf gedownload en nu doet 'ie het wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan