Win32WormAutorun

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kizmet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2009
Ad-Aware verteld me net dat hij een Win32WormAutorun heeft gevonden.
Onmiddellijk daarna krijg ik bij het controleren van mijn e-mails bericht dat er iets geblokkeerd werd, maar wat precies weet ik niet meer. Ik probeer het opnieuw op te roepen, maar kan het niet vinden.
Ik laat nu Kaspersky lopen en zie wat ik kan vinden.
Kan er iemand reeds van jullie me verder helpen met bovenstaande.

Ik weet dat System32 met het register te maken heeft en misschien ook met windll32 en herinner me dat er hiermee serieuze problemen kunnen ontstaan. Onze vorige pc is daardoor onbruikbaar geworden. Alez, t' is te zeggen omdat system 32 beschadigd was.
Nu is dus vraag wat ik hiermee moet.
Mak ik het verwijderen of moet ik iets anders doen?

Verplaatst naar sectie Geinfecteerd.

Gokje: je mail heeft een geinfecteerde bijlage

Dank jullie voor jullie info.

Ik heb een Kaspersky Volledige bescherming en deze is volledig upgedated.
Maar Kaspersky heeft de worm niet gevonden. Ik heb hem gisteren een diepe scan laten lopen en alles bleek in orde te zijn. Ook Mbam vond niks, enkel de Ad-Aware.

Het komt waarschijnlijk uit een cd met software van een vriendin. Heb haar PC in orde gezet (niet veel aan: wat software geïnstalleerd)
1 Cd met een zelf gebrand progje van een vriendin van haar dochter werkte niet zo goed. Kon niet gelezen worden. Heb die dus in mijn pc gestoken om te zien dat het aan haar pc lag of aan het schijfje. Kort daarna kreeg ik die melding.

Waarschijnlijk zit het dus ook in haar pc, maar daar staat geen enkele beveiliging op, die heb ik er gisteren extra bijgezet (ad-aware, mbam, registery cleaner, Ccleaner...)
Antivirus raad ik haar kaspersky aan. Ze moet nog een versie kopen. Ga die vanavond installeren (ze heeft hem nog niet).
Ze vroeg om mijn versie op haar pc te zetten, maar dat wil ik niet doen.

Aangezien kaspersky nu niets meer vindt, zou het dan mogelijk zijn dat Ad-Aware deze reeds neutraliseerde en verwijderde???
Of moet ik toch nog de handmatige verwijdering zoals op de link aangegeven volgen.
Ken eigenlijk niet veel van die dingen.

Hoewel het in volledige tegenspraak is met jouw ervaringen, is Kaspersky niet mijn favoriete virusscanner.
Waarom niet ?, omdat die bij een scan zowat mijn hele pc aanzag als geinfecteerd! :p
En dat was echt niet zo. :rolleyes:

Als je haar van een antivirus wilt voorzien, zoek dan even op Avira, daar heb je een gratis versie van en Avira is één van de beste virusscanners. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan