Win7 blijft soms hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DivaSheep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Hallo,
Ik ben sinds kort overgestapt op Windows 7, installatie daarvan verliep prima maar ik kom nu steeds meer probleempjes tegen waardoor ik het gevoel krijg dat er ergens iets niet goed is. Heb al geprobeerd enkele drivers opnieuw te installeren maar dat verhielp mijn probleem niet.
Wat er aan de hand is: bijvoorbeeld (ik heb een tv kaart in mijn pc) als ik de tv applicatie aanzet net nadat ik de pc heb opgestart is er niks aan de hand maar als de pc al iets langer aanstaat (5 min of langer) en ik start de tv applicatie dan stottert het beeld heel erg en zo nu en dan blijft mijn pc (beeld, geluid en muis) helemaal hangen voor een seconden of twee totdat ik het uitzet. Ook merk ik soms dat het scrollen op bepaalde pagina's erg langzaam gaat (langzamer dan hiervoor), of ook weer als de pc wat langer aanstaat blijft hij soms (seconden of 2) hangen bij het scrollen. Of als ik bijv van tabblad wil wisselen en ik klik op een andere tabblad duurt het soms even voordat hij ook echt reageert. Dit gebeurt niet ELKE keer als ik op een andere tabblad klik, maar wederom heb ik hier allemaal geen last van als de pc net is opgestart. Wat ik dan bijvoorbeeld raar vind is dat ik verder nergens last van heb tijdens gamen en lopen alle games gewoon vloeiend.
Ik heb voor zover ik weet alle drivers gewoon goed geïnstalleerd, win7 64bit. Alleen was het zo dat mijn moederbord fabrikant geen officiele drivers voor win7 64 bit heeft uitgegeven maar ik had gelezen dat de 64bit vista drivers ook schijnen te werken.

Dit is mijn setup:
Windows 7 Ultimate 64bit
Asus P5K
Intel Core2Duo E6750 @ 3.44GHz (overgeklokt)
4x Corsair CM2x1024-8500C5D 1GB (ondergeklokt)
Ati Radeon HD 4870 1GB
TV kaart: Happauge WinTV PVR 150

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Op het moment herstart ik mijn pc tientallen keren per dag en dat begint erg irritant te worden.
Alvast heel erg bedankt!!:eek:

Sorry voor dubbelpost. Ik heb even een experiment uitgevoerd, Heb bij taskmanager gekeken naar CPU usage met en zonder mijn tv applicatie aan. Heb opgemerkt dat tijdens het haken cpu gebruik omhoog schiet tot wel 100% en dat "System Interrupts" gemiddeld ook een grotere cpu usage heeft.
Ik heb er even paar screenshots van gemaakt. Weet niet of iemand hier wat aan heeft?

Zonder TV app
Met TV app

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan