ik heb recent Win7-Ultimate geinstalleerd. Alles werkt goed, behalve mijn scanner.
Deze scanner werkte perfect op mijn vorigbest. syst Vista Ultimate.
Het stuurprogr. is juist (met de meest recentste driver) geinstalleerd, het apparaat wordt herkend in app.beheer. Ook reageert de scanner zelf met piepgeluiden -en doet een aanzet tot scannen -wordt dus door het systeem herkend.
Scanproces zet echter niet door.
Op bureaublad verschijnt keurig de toolbox, en deze laat ook keuze's toe zoals kopieeren. De scanner lijkt eerst te reageren maar haakt dan af; en het hele scanproces loopt vast, moet ik met Taakbeheer stoppen.
Wat heb ik zelf de afgelopen drie dagen ...gedaan:
Oude drivers verwijderd, ook uit het register gehaald !
de nieuwste drivers van ScanGear, en voor de Toobox opgehaald van Canonsite.
Geen oplossing voor mijn probleem.

Naar aanleiding van een foutmelding heb ik aspi_v472a.exe geïnstalleerd (omdat ie dat niet kon vinden.
Vervolgens kreeg ik melding dat WIA-driver voor Win7 niet geinstalleerd was. Deze dus geinstalleerd : bestanden in de voorgestelde mappen geplaats enz.
Geen oplossing voor mijn probleem.
Heb compatibiliteit ingeschakeld (als administr) voor Xp service pack3 ; daarna voor Vista servp.2 en toen gewoon als geschikt zijnde voor Win7 ( info Canonsite: driver geschikt voor Win7) maar het mocht niet baten.
Ik heb in het forum gelezen dat meer mensen install.probl hebben met hardware, o.a met canon scanners. Hebben zij ondertussen een goede oplossing voor het probleem gevonden...??
Hoop dat het met jullie steun gaat lukken

groet van Miranda.