win7 en ssd eerste keer gelijk goed instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
hallo van daag mijn gerepreerde spullen terug gekregen van alternate ne gelijk er een ssd bij gekocht nl;http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=IMGMNB15&baseId=696447
nu wil ik graag tips/aanwijzingen hoe alles goed en in orde in te stellen
mijn doel is om win7 via de ssd te laten lopen en een enkel kleine progje's en alle andere data op 1 van mijn ander 3 hdd's.
ik ga straks beginnen met win7 instal met alleen de ssd aangesloten en daarna pas de andere hdd's aan te sluiten.
wie kan mij tips/aanwijzingen geven hoe alles goed in te stellen?

Je hoeft niets in te stellen , windows 7 doet dat automatisch voor je als je het ding bij de installatie formateerd
superfetch en defragmenteren worden automatisch uitgeschakeld
Clustergrootte en alignment van de partitie gaat ook automatisch

sommige merken ssd hebben een los programma -bv de inteltoolbox- waarmee je naderhand nog wat instellingen kunt doen

Hier staan nog een aantal hints en tweaks om Win 7 te optimaliseren in een SSD-opzet: http://www.ocztechnologyforum.com/f...3-*-Windows-7-Ultimate-Tweaks-amp-Utilities-*

Verder heb ik er alles aan gedaan om de schrijf bewerkingen zo veel mogelijk weg te houden van de SSD, door het volgende:
- temporary zaken van Windows en IE verplaatsen naar een andere schijf/HD dan de SSD waar Windows op staat, zo ook voor de Swap-file,
- alle toepassingsoftware anders dan de systeemsoftware van Windows op een andere HD/partitie
- mijn documenten, muziek, video, afbeeldingen, maar ook Favorieten en de mailboxen op een andere schijf/HD/partitie dan de SSD waar Windows op staat (ook altijd handig als Windows om wat voor een reden dan ook opnieuw geinstalleerd moet worden, dan ben je dit soort zaken niet kwijt)

Het komt er op neer dat ik er altijd naar streef om op de SSD/Windows partitie alleen de kern van Windows te hebben en het liefst zo read-only mogelijk.

dat is dus precies wat ik ook wil hebben maar hoe moet ik dus al die ander bestanden/mappen van windows het makkelijkste naar mijn andere hd verplaatsen?

hallo allemaal nu weer een volgend probleem alles laten nakijken bij de pcwinkel daar zeiden ze nee meneer we kunnen niks vinden en alles werkt'nu gister een ssd erbij gezet de ocz vertex3 mooi schijfje werkt perfect en lekker snel maar nu worden nog steeds mijn 2 samsungs niet herkend met een koude start dan moet ik de stroomkabeltjse eruit trekken en weer opnieuw aansluiten en dan worden ze wel gezein en herkend en dan zegt window dat er 2 nieuwe verwisselbare schijven aangesloten zijn en als ik dan mijn pc gewoon reset of opnieuw op laat starten via windows is er geen probleem en worden de schijven gewoon herkend en draaien ze lekker mee?
kan dit een voedingsprobleem zijn?
de 4 schijven zitten allemaal via 1 rail uit de voeding aangesloten maar het maakt ook geen verschil als ik alleen de ssd en 1 samsung aansluit dan ziet ie ook alleen de ssd en en niet de samsung.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan