Win7 expert gezocht icm ie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik heb thuis een comp geinstalleerd (win7) en hierop werkten alle internetpagina;s prima. Ik zet de comp neer bij een vriend en hij wil gaan internetten. Heel veel pagina's doen het. Maar dan ineens een aantal niet meer. bijv. www.google.nl en www.hotmail.com. Dan krijg je de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven.

Nu kreeg ik bij hem wel de melding dat er verbinding gemaakt werd met netwerk 2. Dus...
Ik heb hierna zijn oude comp neergezet en alle pagina's (dus ook google en hotmail) werken gewoon prima. Dus in de router kan er niet iets geblokkeerd zijn. Bij mij thuis werken zijn google en hotmail ook gewoon weer.

Dus ik heb hierna de comp weer weggebracht en ze werkten toch weer niet.
Ik heb hierna alle netwerken weggegooid en de comp opnieuw opgestart. Daarna weer verbinding met internet gemaakt. Veel pagina's doen het gewoon, maar de eerder genoemde pagina's nog steeds niet...

Wie o wie heeft hier een oplossing voor.. Ik ken win 7 nog maar net. Ik heb de router en het modem al opnieuw opgestart, maar omdat de oude pc perfect werkt icm IE denk ik niet dat het hierin moet zitten.
 
Ik ging (thuis) nog even verder googlen.. En dit lijkt (voor zover we nu kunnen ontdekken) de oplossing te zijn...(misschien heeft iemand er nog iets aan!):

Problemen om bepaalde sites te bereiken? Waarschijnlijk een brakke DNS server van je ISP (Internet Provider).
Stel OpenDNS in, het is veilig, alle sites zijn bereikbaar en ze laden zelfs merkbaar sneller.

HOWTO OpenDNS instellen op je PC

XP

1.
Ga naar Start >> configuratiescherm >> netwerkverbinding

2.
Rechtermuisklik op je 'LAN-Verbinding of Draadloze-Verbinding en klik op 'eigenschappen'

3.
Klik éénmaal 'internet protocol (TCP/IP)' aan en dan rechts op 'eigenschappen' klikken'

4
Vink aan, 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'

5.
Vul in bij 'Voorkeurs DNS server':
208.67.222.222

6.
Vul in bij 'Alternatieve DNS server':
208.67.220.220

Vista

1.
Start >> Configuratiescherm >> Netwerkcentrum

2.
Klik links op 'Netwerkverbindingen beheren'

3.
Rechtermuisklik op je 'LAN-Verbinding of Draadloze-Verbinding en klik op 'eigenschappen'

3.
Klik éénmaal 'internet protocol versie 4 (TCP/IP)' aan en dan rechts op 'eigenschappen' klikken'

4
Vink aan, 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'

5.
Vul in bij 'Voorkeurs DNS server':
208.67.222.222

6.
Vul in bij 'Alternatieve DNS server':
208.67.220.220
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan