Zo zou ik het ook doen gosvd, maar ik weet niet of brettje de ingebakken software gebruikt of prettig vindt.
Daarbij moet brettje daarna wel drivers downloaden en installeren, gele vraagtekens in apparaatbeheer, dan moet je wel weten wat de hardware is, anders is het acakadabra.
brettje, wacht anders nog even met de boel leeghalen, omdat nu alle drivers geinstalleerd zijn in je huidige systeem kan je nu eerst nog informatie over de hardware daar zien.
En de services en processen, als je die onder controle hebt zal je het zoals nu niet meer mee maken.
Als dan de computer ineens vertraagd en je weet wat er geladen is, dan moet het wel iets anders zijn...
Eigenlijk moet je het zo zien, je loopt in windows tegen een probleem op, maar omdat voor de gebruiker eigenlijk alles op de achtergrond plaats vindt, is het lastig te zien wat de oorzaak is van iets, recoveren is dan net als opnieuw installeren de meest rigoreuze oplossing.
Wat ik weet is dat het systeem windows erg veel instellingen bevat, moeilijk is het niet maar wel heel veel.
Zoals machtigingen als je ergens niet meer bij kan, en alles wat er gestart wordt, dat hele huishouden bezit vele deurtjes waar je misschien nooit achter keek door die deurtjes te openen.
Zodoende denk je ook dat je computer traag wordt, maar de computer is niet meer dan de hardware, het apparaat, en die is hetzelfde als toen je er mee begon.
Deze moet meer laden, de context mijn computer is sloom zijn dan eigenlijk verkeerde woorden, want in werkelijkheid is het, mijn computer moet veel meer bestanden laden en is daardoor langer bezig.
En stel je wil windows installeren, dan zijn er veel mogelijkheden.
als je die niet weet neem je misschien een beslissing die het je moeilijker maakt.
Zo kan je op je computer schijfbeheer bekijken, en Start > Computer.
zo zie je hoeveel partities de harde schijf heeft.
zo kan je windows installeren op een partitie waar windows niet op staat als je ruimte genoeg hebt.
daarna kan je kiezen welke je op wil starten, de manier om veel meer tijd en ruimte te hebben om alles goed te laten verlopen, je hebt dan al een nieuw systeem en je oude bestaat nog.
Je moet zoveel mogelijk benutten als er mogelijk is, en er is veel mogelijk op dat gebied zonder iets kwijt te raken.
Ook als je de toegang geweigert wordt tot bestanden, mappen of stations, er zijn instellingen in windows waar je die toegang als beheerder zelf kan bepalen door tabblad beveiliging in te stellen, weet je dat niet, dan mis je net dat stukje informatie waardoor je misschien dingen gaat doen die niet nodig waren.
Ik heb trouwens een tip als je alle configuratie onderdelen van windows 7 in 1 map wil zien:
Maak een nieuwe map en geef deze de naam:
alles.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Dan zie je dat deze map het pictogram krijgt van het configuratiescherm.
Open de map en je ziet alles, uiteraard verander je niet iets in het systeem als je niet weet wat het doet.
Hier nog een uitgebreide beschrijving over dual/multiboots en alle handelingen die je tegen zou kunnen komen.
Klik voor de eerste
Klik voor de tweede
Zo zijn er programma's die op updates controleren, van al die programma's kan je dat instellen.
Als je op een gegeven moment maar weet waar het zit en wat het is per onderdeel.
Zijn opgestarte items niet in de software zelf in te stellen, dan kan je het in windows systeemconfiguratie en services gaan proberen.