win7 herkent geen fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosthm

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Hallo

Ik heb een probleem in win 7 met usb's en externe hdds die geformatteerd zijn met fat32

Ik weet zeker dat het niet aan de usb of hdd ligt want in xp bijvoorbeeld werkt alles wel.

Kan iemand mij helpen met een oplossing?

(laptop win7 ssd + hdd)

dankjes

Geen kwestie van schijfletter toekennen in Schijfbeheer?

nee helaas niet,

die worden automatisch toegekend, maar het blijkt een probleem met een driver voor opslag te zijn,

deze is niet bij de fabrikant te vinden want zit standaard in windows zeggen ze. Het lukt mij maar niet om deze te vinden.

enige tips?

Op een XP VMware op diezelfde laptop werk de usb-stick en usb-disk wel en op de hostmachine 7x64 werkt deze niet,

nergens is er een logica te bespeuren.

Voor de usb-disk had ik via de fabricant naar drivers gaan kijken maar deze zitten standaard in windows en alleen voor oudere versies,

(win2000 en ervoor) moet er soms driver-software geïnstalleerd worden.

Iedere keer als ik een usb stick of disk insteek krijgt deze automatisch een (andere) drive-letter.

(oplopend dus dit staat niet vast en dat bedoelde ik) ...

er wordt geen drive-letter weergegeven maar via start - beheer - apparaatbeheer ==> kan ik zien dat deze herkent wordt.

Bij schijfbeheer komt hij niet tevoorschijn en kan dus ook geen andere drive-letter aan worden gegeven.

enige Ideeën?

andere usb-disks en sticks in fat32 blijken wel te werken .. toevallig 2 achter elkaar in fat32 die niet werkten .. ook heel raar dat ze in XP in VMware wel nog werkten ..

Bedankt voor reacties

Groetjes Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan