win7 herkent mijn externe hdd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwaan14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
4
Ik had eerst Vista en middels een installatie hieroverheen, draai ik nu windows 7 build 7000 op mijn toshiba satelitte a200-1ck.

Probleem is dat mijn externe hdd (samsung hd154ui) en andere usb-devices niet worden herkend onder Deze Computer. Ik kan 'm dus niet benaderen om bijvoorbeeld muziek op te zetten.In Deze computer- apparaatbeheer zijn ook geen foutmeldingen te zien. Rara hoe kan dat?

Ik heb alle drivers al geinstalleerd middels windowsupdate, ik heb tevens via drivermax pro allerlei aanvullende drivers geinstalleerd.

Heeft iemand een idee?

ps ik wil eigenlijk terug naar XP maar dan wil ik wel eerst al mijn gegevens veilig opbergen op mijn externe hdd....
 
zie je ze wel als je kijkt bij schijfbeheer in computerbeheer?
[rechtklik op deze computer>beheren>opslag>schijfbeheer]

heb je de instellingen in je bios op automatische herkenning staan?
 
Laatst bewerkt:
zie je ze wel als je kijkt bij schijfbeheer in computerbeheer?
[rechtklik op deze computer>beheren>opslag>schijfbeheer]

hij herkent 'm wel:
bij schijf 0 (mijn interne hdd) staat bij de 2 partities beiden: in orde
echter bij schijf 1 (mijn externe hdd) staat er: niet toegewezen.
bij rechtermuisklik geeftie mij een optie dat ik kan
-converteren naar dynamische schijf (geen idee wat dat is)
- converteren naar GPT-schijf (ook geen flauw benul)

bij eigenschappen geeftie wel aan dat de schijf correct werkt.


heb je de instellingen in je bios op automatische herkenning staan?

geen idee, dit was wel altijd zo, je bedoeld toch bij plug & play dattie'm herkent he?
 
niet toegewezen beteken imho dat er geen partitie is en geen partitie letter is toegewezen.
Is de schijf ingericht en gepartitoneerd?
heb je hem voorheen geformateerd?

btw:
-converteren naar dynamische schijf (geen idee wat dat is) = een XP optie...niet doen!!!
- converteren naar GPT-schijf (ook geen flauw benul) is voor 64bitsysteem....niet doen!!!

ik ga er tenminste vanuit dat je een 32bitssysteem hebt...met 1 ingebouwde HDD en de externe sataschijf:)
 
niet toegewezen beteken imho dat er geen partitie is en geen partitie letter is toegewezen.
Is de schijf ingericht en gepartitoneerd?
heb je hem voorheen geformateerd?

btw:
-converteren naar dynamische schijf (geen idee wat dat is) = een XP optie...niet doen!!!
- converteren naar GPT-schijf (ook geen flauw benul) is voor 64bitsysteem....niet doen!!!

ik ga er tenminste vanuit dat je een 32bitssysteem hebt...met 1 ingebouwde HDD en de externe sataschijf:)

ik heb idd een 32bit systeem
Is de schijf ingericht en gepartitoneerd/geformateerd? nee, ik zou wel willen formateren en partitioneren, maar dan moet ik toch echt mijn externe hdd zien, toch?
Hoe doe ik dat zonder dat ik m zie?
 
Het is typisch want in principe als je een externe HD koopt zijn ze vlgns mij al gepartitionerd.

Ok je zag hem wel in Schijfbeheer!
Klik daar met rechts op en in het menu daarna op activeren.
Vervolgens zou je dan ook daar moeten kunnen formateren en partities aanbrengen.

Lukt dit?
 
Het is typisch want in principe als je een externe HD koopt zijn ze vlgns mij al gepartitionerd.

Ok je zag hem wel in Schijfbeheer!
Klik daar met rechts op en in het menu daarna op activeren.
Vervolgens zou je dan ook daar moeten kunnen formateren en partities aanbrengen.

Lukt dit?

ja hoor het is helemaal gelukt, twas blijkbaar een kwestie van formateren ;)
maar goed ik had geen idee hoe ik dat moest doen zonder dat ik de stationsletter onder deze computer zag....enorm bedankt in ieder geval voor je hulp:thumb:
 
Graag gedaan en goed gedaan :thumb:

succes verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan