Win7 koppelen aan win-server2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo,

Ik heb een vraag, draai nu winserver2008 en win7 virtueel .
Nu wil ik die win7 aan me server koppelen dat het een onderdeel van me ad-dc wordt.

Ik heb zeg maar een handmatige ip aan me server gegeven.
Die ip heb ik weer toegepast bij de optie dns op me win7,
Maar kan alleen nu dus niet pingen, wat kan daar het probleem van zijn. (Beide staan of host-only,. )

Ik heb nog geen dns, maar dat zou niet uit moeten maken toch, als je nog geen addc of dns hebt geinstalleerd of wel ?

Laatst bewerkt:
Ja zeker wel, de DNS (Domain Name Server) word gekoppeld aan je winserver. En een DHCP is ook van belang. Daarna kun je de pc toevoegen door eigenschappen dee computer --> Computer Name -> Domain

Heb ik gedaan

Gewoon de ip van de server toegewezen bij dns instellingen, en daarna geprobeerd te koppelen aan een domein, maar hij geeft dus fouten aan..

Eerst maar eens goed duidelijk maken hoe je het virtuele netwerk hebt ingericht.
Heb je die ingericht als "Bridged", dan zou het virtuele werkstation de server moeten kunnen pingen etc., vooropgesteld dat het virtuele werkstation in dezelfde ip-reeks is ingedeeld als de server.

Tijs.

Welke software gebruik je om dit vituele netwerk te bouwen?

Op je server moet de Role Active Directory Domain Services geïnstalleerd zijn. Tijdens de installatie hiervan(dcpromo.exe) heb je als goed is ook de DNS Server geïnstalleerd? Zo niet, moet deze geïnstalleerd worden.
Installatie van DHCP is wel handig voor meerdere werkstations, maar is niet nodig voor één werkstation. Geef je werkstation een IP-adres in de zelfde ip range als je Domain Controller. Kan je daarna de server pingen? Zo ja, kan je het werkstation in het domain hangen. Dan is je werkstation gekoppeld aan je server.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan