Win7 Mappen eerst, bestanden later

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hallo allemaal,
Is het iemand ooit opgevallen dat als je in windows 7 in een map sorteerd op bijvoorbeeld artiest, dat bij oplopend de mappen bovenaan komen te staan, en bij aflopend de mappen onderaan?
Mijn vraag dus: Is het mogelijk om de mappen altijd bovenaan te houden? Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker om door te klikken.

Tim.

(@ degene die mijn Hey veranderd heeft: Niets persoonlijks hoor, maar ik mag toch zeker wel zelf bepalen hoe ik mensen begroet of niet dan?. Voor mij is Hey heel erg gebruikelijk, en hallo allemaal zeg ik absoluut nooit. Dus.)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Start - Configuratiescherm - mapoptie's.

Instelmogelijkheden legio !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,
Bedankt voor je antwoord.
Ik kom tot mapopties, maar daarna raak je me kwijt.
Instelmogelijkheden legio? Nog nooit van gehoord (A).

Alvast bedankt,

Tim

Hij bedoelt dat opties in overvloede zijn!
Oftewel, bij mapopties moet je zelf even kijken. Waarschijnlijk staat er wel tussen wat jij bedoelt aangezien er heel veel opties zijn.

@Harry Snor
Volgens mij zit er bij die opties niets wat betrekking heeft op het sorteren hoor.

Groeten Marcel

Hoi !

Tja: onder tabblad weergave zie ik toch plenty mogelijkheden staan.....

Greetz,

Harry.

Hmmmm, welke optie heeft betrekking op het probleem van TS dan ?
weergave1.png
weergave2.png
weergave3.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens: rechtsklik in Verkenner -> Klik Sorteren op -> Kies nu Type...:P

Inderdaad Harry, Er staan meer dan genoeg mogelijkheden, maar ik zag toch echt niets van mappen eerst o.i.d..
Maar even wat anders: Volgens mij heb ik iets gevonden. In de map zelf met de rechtermuisknop klikken. Daarna rangschikken op: Map.
Om een of andere reden heb ik dit nooit eerder zien staan. Ik weet ook niet zeker of het hier door komt, maar het lijkt wel zo. In ieder geval toch bedankt voor de hulp.

Ja inderdaad, dat is trouwens precies wat Dorado je in post#8 vertelde
Probeer dit eens: rechtsklik in Verkenner -> Klik Sorteren op -> Kies nu Type...
Als jij er mee geholpen bent dan is het toch goed zo ?

Groeten Marcel

Nou nee, absoluut niet precies. Precies betekent voor mij (bouwkunde student, gewend om met halve millimeters te werken) tot op de letter precies. En vooral in Windows, betekent "sorteren op" en "rangschikken op" iets heel anders.
Maar toch. Hopelijk kunnen anderen hier ook wat mee.

Nou, ik zie bij sommige mappen bij een rechtsklik alleen maar Groeperen op en Sorteren op, en bij andere mappen staat Rangschikken op er ook nog bij.

Misschien alleen bij mappen met muziek, film, afbeeldingen e.d.

Groeten Marcel

Dat kan inderdaad zijn ja. Ik heb bij eigenschappen van mijn muziek map deze inderdaad "ideaal" gemaakt voor documenten, ipv muziek. Misschien dat het daar aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan