Win7 Mediacenter Creatix TV card

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een Aldi Medion Vista PC voorzien van Win7 met Mediacenter.

Alles werkt perfect, alles is geinstalleerd.

Nu wil ik Mediacenter gaan gebruiken en de TV instellen (waar ik woon ontvangen wij DVB-T over de kabel (CAIWAY). Dus dat moet lukken.

Maar zodra WMC de TV card gaat aanspreken om te gaan zoeken loop WMC vast.
Alles al gebrobeerd, de nieuwste drivers.

Het gaat om een Creatix 7131 (Creatix953). Onder Vista werkt ie prima, geprobeerd in een XP machine, ook zonder problemen.

Op de website van Creatix geven via een PDF een speciale handleiding om te installeren. (Want zij zeggen al dat de ingebakken Win7 driver niet goed werkt).Alles gevolgd zoals beschreven. Maar toch loopt WMC steeds vast.

Ander programma gebrobeerd DVBviewer. Geïnstalleerd, herkende meteen de TVcard, vond alle zenders, maar op het moment dat ik de zenders wilde gaan bekijken liep ook dit programma vast.

Wie kan mij helpen met dit probleem. De hardware is goed (omdat ie werkt onder Vista en XP) en volgens Microsoft compatible met Win7. In hardware beheer staat ook gewoon 'dit apparaat werkt correct'
(hoe kun je overigens de IRQ veranderen? ik kan het vinkje 'automatisch' niet uitzetten, dit is grijs. Ik weet dat dit vroeger in Win98 met soortgelijke problemen nog weleens de oplossing was door een apparaat een andere IRQ waarde te geven)

Nu vindt ik Win7 in alle opzichten geweldig, maar om nu alleen voor een TVcard terug te gaan naar Vista zie ik niet zo zitten.

Please....ik hoop echt dat iemand een oplossing en of goede tips heeft voor dit probleem.

Alvast bedankt.

gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan