Win7 opgestart met gebruikmaking van Kaspersky Resquedisk i.v.m. Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Zojuist heb ik Win7 moeten opstarten met gebruikmaking van de Kaspersky Resque disk, omdat ik een Virus ? aantrof.
Het virus hielt het verder gaan tegen, zodra ik mijzelf aaanwees als gebruiker.
Dan kreeg ik een geheel wit scherm met daarop een boodschap, dat ik voor €100 weer het scherm kon ontgrendelen.
Maar ik ben niet van deze trucs en al helemaal niet van er aan te betalen.
Dus ik kreeg de raad (via Helpmij.nl) om een opstartschijf te vervaardigen van Kaspersky Resque Disk 10 en daarmee op te starten. Heb ik 3x uitgevoerd, zonder direct succes.

Een ander gaf mij de raad om Windows reparatie een vroegere versie neer te zetten.

Tussen haakjes: ik kon wel opstarten en met Windows werken (dus zonder deze hinderlijke blokkade) als ik opstartte met een andere gebruiker (Administrator
Na het terug zetten van een Windows versie van een paar dagen geleden het ik Anti MaleWare Bytes gedraaid, en heb tot op heden geen problemen meer

Mijn vraag is: zijn er meer van deze opstartschijven, dus van andere fabrikanten zie kosteloos zijn te downloaden ?
Een voorbereid man telt voor twee. Is het niet ?

Mvg
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Even googelen en je vindt er meer: http://www.avg.com/nl-nl/avg-rescue-cd-download.

Beter is natuurlijk zorgen, dat je pc niet meer besmet wordt.
Oplossen met een cd die al klaar ligt, zal ook niet altijd werken, aangezien het virus "muteert" en je dus de nieuwste verwijderbestanden dient te hebben.
 
Ik heb Kaspasky rescue disk gebruikt, naar alle tevredenheid
MVG
Jan Filarski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan