Win7 over XP instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Mijn zoon zijn PC heeft nog XP ik wil daar Win7 Premium opzetten op de harde schijf staan enkele partities waaronder een herstelpartitie voor XP.
als ik Win7 instaleer overschrijft hij dan deze partitie en plaats daar dan de gegevens van Win7.

PS
alles wat hij wilde bewaren is op een externe schijf overgezet

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zal een schone win 7 moeten doen en dan kan je bij aangepaste installatie de schijf opnieuw indelen en formateren etc kijk hier even misschien wat duidelijker.
Heb je wel gekeken of de pc win 7 aankan;)

Ja hij kan Win7 32 bits aan en met een schone win7 doe bedoel je dat ik win7 gewoon over xp moet instaleren via aangepaste instalatie alle partities Formateren of verwijderen ook de herstel partitie

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je zal van de win 7 dvd op moeten starten en dan krijg je vanzelf de in beeld voor aangepaste installatie te klikken en dan kan je partities formatteren, verwijderen, in grote aanpassen etc.

Hoi,

Oke, anders weer even vragen hoor geen probleem.

toch nog 1 vraag 2 bedoel ik de partitie met de hersteloptie van XP kan ik gewoon verwijderen ?

en over de drivers krijg ik die binnen via windows updates Zoals die van het moederbord of is daar een goed programma voor die dit voor mij kan doen

Hoi,

Denk dat xp in de prullenbak gaat aangezien in april niet meer ondersteund wordt dus ja die kan je verwijderen. win 7 heeft zelf vaak de drivers maar zelf vind ik het beter om de drivers van moederbord en videokaart merk etc. zelf te pakken

ik heb de orginele instalatie driver dvd van het moederbord ik neem aan dat deze eerst gebruikt moet worden

Hoi,

Kan hoeft niet je kan op de site van het merk kijken of er nieuwere drivers zijn meestal wel het geval zo niet dan is de dvd het simpelst

heb net op de dvd gekeken maar er staat volgens mij alleen de drivers voor XP op heb op de site van msi gezocht en daar staat een Live update button dus dat gebruiken dan krijg ik zeker de goede binnen

Hoi,

Staan geen win 7 drivers dus denk dat je dan afhankelijk bent van de win7 drivers zelf:(

Ik ben verrast wat er standaard in Win7 zit aan drivers. Voor de volgende laptops heb ik niets na hoeven te installeren: Asus L3800S (2001) en Dell D430 (ca 2007).
Als ik boot met een win 8.1 PE CD herkent ie ook alles van mijn Dell D430.
Een poging waard dus...?

dinsdag ga ik het instaleren ik zie wel hoe het loopt als ik klaar ben laat ik wel weten of alles werkt :)

wel het staat er op en alles werkt Alleen als ik de pc opstart krijg ik een melding en de vraag is hoe kom ik daar vanaf

Please enter setup to recover settings
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values and continue

na indrukken F2 start Windows gewoon op

Hoi,

Vreemd ik zou een keer door de bios lopen en dan zou de melding inderdaad niet meer terug moeten komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan