Win7 setup systeempartitie fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Na de zoveelste keer problemen met explorer.exe te hebben gehad (de filebrowser, niet internet explorer) en de fixjes ervoor niet meer werkten besloten de hele pc maar te herinstaleren.
Dat leek me vrij simpel, net zoals de eerste keer van de win7 usb stick booten, hardeschrijf kiezen etc.

Helaas loop ik vast bij het kiezen van een partitie om op te instaleren, ik moet dan kiezen tussen 5 hardeschrijven en een ssd, als ik de ssd kies krijg ik de fout:

Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.

Dus het standaardriedeltje afgegaan voor setupproblemen:

Alle hdd's losgehaald, alleen de SSD er nog in,
Alle usb apparatuur die niet nodig is (usb keyboard is wel handig voor instalatie :p) eraf gehaald,
Bios gereset,
boot volgorde aanpassen (stond op Belgisch forum dat het kon werken... zou niet weten waarom maar ach, niet geschoten...
SSD geformateerd,
partitie verwijderd,
kleine partitie aangemaakt zodat de 100MB systeempartitie ernaast zou moeten passen (in 15GB...),

En tussen alles een hoop reboots...
Uiteindelijk uit frustratie maar een 2TB hardeschrijf eraan gehangen, onder het mom van 'als het hier niet op past...' en na wat geklungel dezelfde fout over systeempartities...

De SSD is btw een OCZ Vertex 4 120GB, heeft het altijd goed gedaan de afgelopen 7 maanden, waarvan maar 3 hij echt in gebruik was.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om Windows te instaleren?

Overigens, de usb stick is gemaakt met Microsofts USB Installatie Tool met de ISO van Windows 7 van Dreamspark (officiele ISO dus) waarmee ik ondertussen wel nog een virtual machine heb geinstaleerd, dus instalatiemedium lijkt in orde....

Het is al zo laat... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan