Win7 systeemkopie herkent DVD+R(W) niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aris1969

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Via Win7 Back-Up probeer ik een systeemkopie naar DVD's weg te schrijven naar externe LG DVD RW writer.

Dit lukt niet omdat win7 Back-Up steeds aangeeft dat de ingevoerde lege DVD+R geformatteerd moet worden, wat op zich al vreemd is. Wanneer je dan uiteindelijk toch maar op OK drukt, komt er veel geluid uit de DVD writer en de back-up mislukt + schijf onbruikbaar geworden. Ook als ik een DVD+RW probeer, zelfde melding: Het medium moet geformatteerd worden. Als je op OK drukt, binnen de kortste keren de melding dat de Back-Up mislukt is.

Een paar dagen eerder met dezelfde externe LG DVD-writer en zelfde merk/type DVD+R's (zelfde spindle) HP recovery & restore DVD's gemaakt (set van 4 DVD's). En dat is zonder probleem gelukt. Dit gedaan met de meegeleverde, voorgeïnstalleerde HP recovery SW. Dit kan echter maar eenmalig: Daarna is deze functie 'lichtgrijs' en kan je hem niet nogmaals gebruiken.

Laptop is HP Pavilion DM1-1120ed.

Het is wel gelukt de Back-Up (systeemkopie) naar een andere partitie van de HD op te slaan. Echter ik wil graag ook een kopie op DVD's.

Waarom gaat het naar DVD+R branden niet met de Back-Up functie van Win7? Waarom herkent die de DVD+R's niet die de HP recovery software wel herkende?

Laatst bewerkt:
Backup maken w.7

Heb hetzelfde probleem. Krijg steeds de melding om cd te formateren en daarna de melding formateren mislukt. Dat is dan het einde verhaal. Het schijnt een probleem te van WIndows 7. Ben er nog wel mee bezig.

gr

Ik heb een externe HD aangeschaft en een backup gemaakt rn dat ging probleemloos in tegenstelling tot cd's. Heb een systeemschijf gemaakt en ik begrijp dat ik nu de boot volgorde moet veranderen. Kan iemand mij vertellen hoe da gaat?
met vr. gr

Piet de Jongh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan