Win7 vaag internetprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurax

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem en hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Ik heb UPC-internet met een UTP-kabel op het modem. Op de pc heb ik WinXP en Win7.
Op WinXP werkt het internet goed. Op Win7 werkte het internet goed. Sinds enkele dagen heb ik, onder Win7 dus, een uitroepteken bij het internetconnectie-ikoontje staan met "no access". En nee, ik heb niets veranderd (uhuh).
Boot ik weer terug naar WinXP dan is er niets aan de hand. Dus de LAN-kaart is goed.
Win7 heb ik ook geprobeerd met Wifi en daarmee heb ik wel weer gewoon internet.

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken? Ik hoop dat het duidelijk is zo, alvast bedankt :-)

Laura

Nog een aanvulling.
Als ik, via cmd (administrator), het commando netsh int ip reset erop loslaat en ik herstart de computer, dan heb ik wel weer internet.

Hallo Mik,

Dank voor je antwoord. Updates, niet dat ik weet eigenlijk.

Het is nu nog vreemder, de draadloze internetverbinding doet het nu ook (bijna) niet meer. Na het opstarten van de PC, soms moet dat twee keer, dan werkt de draadloze verbinding weer wel. Start ik de computer daarna weer op, dan werkt de internetverbinding niet.

Dus nog even een totale samenvatting :

Op Win7 werkt het internet zowel via draad als draadloos niet meer. Op WinXP (dezelfde pc) is dit geen probleem. Als ik, met Win7, het netsh int ip reset-commando geef en de pc opnieuw opstart, dan heb ik soms wel weer internet. Hoewel dat misschien niet eens met het netsh-commando te maken hoeft te hebben.

Help aub :-) Ik ben echt ten einde raad.

Mooi dat je het alsnog zelf hebt gevonden, Bonjour Service is gerelateerd aan Apple producten (iTunes, Safaribrowser, enz).
Bedankt nog voor de terugmelding en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan