Win7 vast in bootscreen bij nieuwe kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan2m

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Hallo, ik heb mijn oude 9400gt kaart vervangen door een gt520, niet omdat deze kapot was, maar omdat ik een kaart met hdmi poort wilde ipv alleen vga/dvi/s-video.
Nu heb ik de oude 9400 meteen vervangen door de 520, pc startte op met standaard-vga gebeuren, en ben (pas) daarna volgens de handleiding hier te werk gegaan.
Heb op de nvidia site automatisch de juiste driver laten bepalen, gedownload, dan met driversweeper de oude nvidia display verwijderd, gereboot, nieuwe drivers geinstalleerd, en weer gereboot.
Na de laatste reboot blijft windows 7 hangen in het bootscherm (de bolletjes vormen de 'vlag', die beweegt even en staat dan stil) en nu weet ik het even niet meer.
Nu, ik ben geen expert, maar kan me met instructies wel prima redden... is de kaart gewoon doa, of heb ik iets niet goed gedaan?
Heb geen enkel probleem ondervonden met installatie, ging allemaal lekker vlot en probleemloos.

EDIT: heb trouwens met dvi-hdmi kabel gewoon beeld, maar niet met hdmi-hdmi kabel...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Start de pc eens op en doe dan pas veranderen van kabel kijk eens wat er dan gebeurt.

Groeten,
Nic

Ah, mijn fout... ik had nog niet geprobeerd de kabels te wisselen bij uitgeschakelde pc.
Kabels eens gewisseld toen deze uit stond, en heb nu beeld via hdmi kabel :)
Blijft nog wel hangen in bootscreen.

Doe dat eens tijdens dat hij aan is, dat maakt namelijk niks uit.

Zou niet mogen?
Deed ie net wel; alleen beeld met hdmi-dvi kabel, hdmi kabel gaf volgens de tv 'geen signaal'.
Nu wel dus, niet geprobeerd om weer de hdmi-dvi kabel te gebruiken.

Kabel omgooien van hdmi naar dvi of andersom met draaiende pc; tv geeft aan 'geen signaal'.
Pakt het signaal pas als de kabel waarmee de pc is aangezet er weer in zit.
Hdmi kabel geeft ook geen geluid door trouwens.

Net in veilige modus de nieuwe drivers gedeinstalleerd, gereboot, en windows blijft niet meer hangen in zn bootscreen.
Opnieuw de drivers geinstalleerd, weer hangen in bootscreen... ook nog oudere drivers die ik van de MSI site heb gedownload geinstalleerd, zelfde verhaal; weer hangen in bootscreen.
Is dit een geval dead on arrival?

Hallo,

geluid in hdmi moet je handmatig even omzetten in windows. Na de hdmi uitgang via geluidssymbool> rechtermuisknop>afspeelapparaten>kies hier de HDMI Codec.

Dit kan een bug van de oudere drivers zijn. Dus de nieuwere erop.

Werkt de HDMI dan wel?

Heb net even een vriend over de vloer gehad om er naar te kijken, doet programmeerwerk, snapt dus meer van pc's dan ik... en hij heeft nog nooit zoiets gezien, na t een en ander te proberen de conclusie; waarschijnlijk moet windows opnieuw geinstalleerd worden, gaan we dinsdag doen.

Kak.

Ok meestal is het beter dat iemand ter plaatsen komt.

Absoluut, maar ik wilde natuurlijk wel even proberen of ik het zelf niet veroorzaakte, dat had ik hier vast wel gehoord :p
Bedankt voor het meedenken, top!

Windows opnieuw geïnstalleerd, maar had nog steeds precies hetzelfde probleem.

Ik heb nu de oude 9400gt er weer in gehangen, niets aan drivers of zo gedaan, en heb gewoon weer hd beeld, windows herkende meteen merk/model van mijn tv (ipv 'standaardbeeldscherm') en veel meer resolutie opties tussen de hoogst en laagst mogelijke.

Ik ga de videokaart terugsturen, maar is dit nou gewoon een overleden kaart, en zou ik een zelfde of vergelijkbare (heb een MSI N520GT gekocht) kunnen vragen, of is het misschien het geval dat mijn pc het hardwarematig gewoon niet trekt?
Heb zo'n medion md8818 mediacenter bak van een jaar of 5 oud... enige wat ik ooit heb vervangen is de voeding (was overleden, meteen een sterkere) en de oude 7000-serie videokaart door huidige 9000-serie videokaart (originele was overleden).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan