win7 wil na update niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Nadat winupdate sp1 voor win7 heeft geinstalleerd op de computer van mijn kennis wil de computer niet meer opstarten
Hoe kan ik dit oplossen?

Kan je nog wel opstarten in Veilige Modus en een herstelpunt terugzetten?

kan wel in veilige modus opstarten maar geen herstelpunt meer terugzetten, dit werkt niet meer.

In veilige modus ga naar windows update>geschiedenis van update weergeven>klik bovenin op geinstalleerde updates>selecteer je update SP1 KB976932 dmv. rechterklik en verwijderen.
Ook moet het mogelijk zijn om via programma's en onderdelen om de update te verwijderen,klik dan in programma's en onderdelen op Geïnstalleerde updates weergeven.

Laatst bewerkt:
Winupdate is niet meer te bereiken in veilige modus.
In programma's-onderdelen geinstalleerde updates komt sp1 niet voor.

Wat ik van mijn kennis begrepen heb is dat sp1 geinstalleerd werd en toen is de computer automatisch opgestart maar toen is er kennelijk iets misgegaan want toen deed hij niks meer.

Als ik in veilige modus bij systeemherstel kijk staat er 1 herstelpunt: installatie win7 sp1.
Als ik vervolgens systeemherstel uitvoer zegt hij dat systeemherstel voltooid is en start dan automatisch opnieuw op maar bij de melding windows opstarten gaat de computer uit.

Dus bij de installatie en configuratie van sp1 is er iets fout gegaan.

Opstartherstelschijf gemaakt of installatiedvd aanwezig?
Zo ja, start er mee op en repareer.

Zijn beide niet aanwezig volgens hem.

Kan ik op deze computer win xp zetten?

Schijf is NTSF kan xp hiermee overweg?

Windows XP kan overweg met NTFS, maar indien het een SATA schijf is zul je daar drivers voor moeten vinden. Ik zou dus eerst kijken of er XP drivers voor de computer beschikbaar zijn.

Het is misschien ook handig om de gegevens van de computer hier te plaatsen.

Maar er is toch wel iets?
Geen image op schijf waarmee je terug kan naar afleveringsstatus door een F? toets in te drukken bij opstarten.
Win7 is toch ook ooit geïnstalleerd.
Je kan ook je Win7 versie via Internet binnenhalen (nzb/torrent).
Je beschikt immers over een legale key.

Terug naar XP?
Dan zal je je eerst ervan moeten vergewissen dat alle drivers voor XP beschikbaar zijn?
Verder kan je mogelijk tegen Sata- en of Raiddrivers installatie-issue oplopen.
Hiervoor dien je drivers tijdens setup met F6 via diskettestation te installeren of een geslipstreamde XP met drivers.
Zie: http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html

Nogmaals het is niet mijn eigen computer!
Het verhaal is als volgt;
Het is een fujitsu Siemens computer met een geheugen van 1 GB
Oorspronkelijk stond er Vista op, deze is door iemand vervangen door Win7
Ik heb ook al gekeken of windows old nog op de computer stond maar was niet meer aanwezig.
Volgens kennis was win7 een legale uitvoering.
Zoals gezegd is de dvd van win7 niet aanwezig.
Kan ik in veilige modus de key van win7 vinden? zo ja waar?

Zoals ik lees is het dus niet zo eenvoudig om er zomaar even xp er op te zetten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Nogmaals je zal moeten checken of ALLE drivers voor XP er zijn!
Of je gaat terug naar Vista.

Wat Win7 - key betreft: SIW Free version: http://www.gtopala.com/siw-download.html
Na installatie onder software (licenses).

Everest Ultimate heeft ook edities waarin dit te zien is en nog vele andere progjes.

Het progje van M4RCO ken ik (nog) niet.

Verder zijn er nog vele toepassidngen die echter door je AV geblokkeerd kunnen worden.

Laatst bewerkt:
@Zoefff:

Het voordeel van Product Key Finder is dat het direct werkt, er is geen installatie. Ik heb het net zelf uitgetest op Windows 7 64 bit, het werkt prima.

het is een Fujitsu Siemens Esprimo model v5535
Is 1GB geheugen niet wat weinig vooor win7?

Ik ga Product Key Finder vanmiddag even proberen bedankt.

ik kan met de pc niet op internet dus hoe moet ik die tool dan downloadn? Ik begrijp eruit dat hij die dan download en gelijk installeerd? Als dit zo is dan kan ik niet vanaf mijn eigen computer downloaden en dan bv op een stick zetten.

Overigens heb ik het progje keyfinder gedownload maar bij het opstarten zegt ie: geen geldige win32 toepassing.

Op de pagina van Fujitsu kun je ook alle drivers apart downloaden. Deze kun je dan op een USB stick zetten.

Vreemd dat het programma niet werkt, dan zul je iets anders moeten downloaden en proberen. Een andere is ProduKey van NirSoft:

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Het programma is beschikbaar in 32 en 64 bit en werkt ook direct zonder installatie.

ik heb dit progje gedown;oad maar mcafee geeft ongewenst programma aan en zet het in quarantaine.

Er vanuit gaande dat dit GEEN malware is, kan je datin Quarantaine ( navigatie en in qurantaine geplaatste items) toestemming geven voor gebruik.
Dan wordt het niet meer als malware onderschept en in quarantaine gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan