Win7 x64 Asus P5Q Premium netwerkkaart valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

markd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb sinds kort Windows 7 Ultimate 64bits geinstalleerd. De PC is een Asus P5Q Premium moederbord. Mijn PC staat 24 uur per dag aan als webserver, en om onverklaarbare reden valt om de paar dagen de onboard netwerkkaart compleet uit.
De zelf-repair functie kan het probleem wel zien maar niet oplossen, alleen een reboot helpt, waarna ik handmatig de netwerkkaart moet inschakelen. Daarna draait het weer als een zonnetje.
Als ik reboot nadat windows de zelfrepairfunctie heeft uitgevoerd, dan blijft ie hangen in het "shutting down" scherm. Een keiharde reset is dan nog de enige oplossing.

Voorheen heeft Windows XP Pro hierop gedraaid, waarbij de netwerkkaart nooit uit viel.
Ik heb de nieuwste BIOS in het bord gezet, nieuwste drivers (zowel die van Asus als die van Windows Update geprobeerd), niets maakt verschil. :confused:

Iemand enig idee ?

Ja, heb ik geprobeerd, alleen start dan mijn systeem niet op, hij blijft hangen in het scherm waar de harde schijven worden gedetecteerd op een Sata2 PCI-Express kaart van Adaptec. Dit heb ik met alle PCI kaarten die ik toevoeg.
Ik heb nog verder gezocht in de log files, daar staat een verwijzing yukonw7, wat de netwerkcontroller is. Kennelijk crasht de driver of zo iets :confused:

Klopt, alleen die had ik al geprobeerd en het probleem blijft.

Heel vreemd,dan weet ik het ff ook niet temeer omdat je ook via Windows Update hebt geprobeerd en je moederbord toch écht geschikt is voor Win7.
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft? Chipset ook opnieuw geïnstalleerd? (Version 9.1.1.1014)

Laatst bewerkt:
Ook die had ik inderdaad al gehad. Ik ga nu de ogenschijnlijk nieuwere drivers van de Marvell website halen, kijken of het daarmee werkt.
Bedankt voor al je antwoorden.

Tips blijven welkom :confused:

Hoop dat je 't daarmee opgelost krijgt.
We horen wel of 't gelukt is.
Succes.:thumb:

Week geleden een frisse installatie van Windows 7 Home Basic gedaan, en daarbij wederom de chipset drivers van de Asus site geinstalleerd, daarna de Netwerkkaart drivers van de fabrikant gebruikt, deze zijn aan het versienummer te zien iets nieuwer dan die van Asus, en al moet ik het afkloppen, tot nu toe draait alles als een zonnetje. :o
Bedankt voor alle reacties.

Drivers hier gevonden : http://www.marvell.com/support.html

De drivers voor de Asus P5Q netwerkkaart in combinatie met Windows 7 64bits : http://extranet.marvell.com/drivers/driverDisplay.do?driverId=207

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan