win7 ziet NIET externe HD, win xp WEL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodosius

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Beste helpers,

Het is, zie ik na een uur zoeken, een bekend probleem, maar de oplossing vond ik niet.
Mijn nieuwe Verbatim externe harddrive 320 gb, usb2 (geen stroomkabel nodig, FAT32) werkt goed op mijn desktop met Windows XP
maar Niet op mijn laptop met Win7.
Bij aansluiting op win7 gaat hij een stuurprogramma zoeken, vind niks en geeft de melding niet meer maar gaat konstant zoeken; wilde op een gegeven moment ook dat ik ging formateren. Win7 zou een stuurprogramma paraat moeten hebben denk ik.
Blauwe lampje brandt, dus wel stroom -via usb?
Zowel schijbeheer als apparaatbeheer zien hem niet.

Weet iemand een oplossing?

dank theodosius

Je probleem is, zoals je beschrijving al aangeeft, dat er geen driver gevonden wordt voor je harddrive.

Wellicht kun je die vinden op de site van Verbatim.
Vermeldt anders even model en type van je harddrive.

Tardis

zou niet moeten

Dank voor jullie reactie,

Seniorke,
De firma Verbatim schrijft uitdrukkelijk dat dat schijf zowel op Winxp als op Win7 zou moeten werken en dat de drivers aanwezig zouden moeten zijn?

vr gr theodosius

Was er een cd/dvd schijfje bijgeleverd? Daar zul je dan de nodige drivers vinden.
Zowel schijbeheer als apparaatbeheer zien hem niet.

Word ze weergegeven bij USB opslag controllers.

Laatst bewerkt:
seniorke

Dank voor je antwoord seniorke,

Ik heb momenteel geen beschikking over de laptop met win7 die de externe HD niet wil draaien.
Ik kom spoedig weer bij je terug, als ik mag.

theodosius

seniorke

hallo Seniorke, daar ben ik weer.

Heb net de ex HD in een latop met win7 gestoken. Alles liep zoals verwacht: hardware gevonden - zoeken naar driver - kan gebruikt worden. Schijfbeheer toont de schijf en deelt zelf een schijfletter uit.
Win 7 heeft alles in huis.
Bij de USB controllers was er ook een apparaat; je weet dat dat niet zo eenvoudig vast te stellen is.

Conclusie (?): het moet aan de een of andere instelling liggen van Win7 ?
Zou het iets met rechten kunnen zijn?

Nog ideeën?

vr gr theodosius

Zou het iets met rechten kunnen zijn?

Zou inderdaad kunen. Meld je eens aan bij windows7 met het administratorsaccount, en pas de gebruikersrechten aan voor jouw gebruikersaccount bij windows.

Hoi !

Doe nou niet moeilijk en zet de schijf om van FAT32 naar NTFS, dan zijn je problemen opgelost.

Zie post #2

Greetz,

Harry.

Zo een mobiele harde schijf heeft 2 partitities
Partitie van 32 GB geformateerd in FAT32 en de andere partitie in NTFS

Hoi !

Ben ik in 20 jaar nog niet tegen gekomen, 2 partitie's tegelijk !

Dus: gewoon converteren: Win 7 heeft problemen met FAT32 !

Greetz,

Harry.

Ben ik in 20 jaar nog niet tegen gekomen, 2 partitie's tegelijk !

Bij alle mobiele externe harde schijfjes is dat zo.
Dat Windows7 ze niet herkent , betekent dus dat microsoft aan het achterboeren is. Sluit die aan op een computer met een Linux systeem en die schijf en partitities worden allemaal herkent.

Hoi !

Ik heb geen zin in discussie's, maar, met alle respect: je klets uit je nek !

Linux gebruikt een andere bestands-structuur, maar het gaat over 'n Microsoft -systeem.

Als laatste kon Win XP overweg net zowel NTFS als het (verouderde) Fat 32; hierna wordt uitsluitend NTFS gebruikt. (In Win 8 wordt dat weer anders, maar dat laat ik t.z.t. wel weten).

Een schijf die door Win 7 gelezen moet worden moet geformatteerd zijn als NTFS, punt uit.

Greetz,

Harry.

seniorke en harry snor

beste seniorke en harry snor,

Jullie brengen me in de war.

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je zo'n externe HD van FAT32 omzet naar NTFS dat je dan nooit meer terug kan naar FAT32.

En, en daar gaat het om:
als de hd in NTFS staat, kun je dan nog wel FAT32 lezen/verplaatsen, dwz documenten/foto's e.d. die op een FAT32 systeem staan zoals windows xp?

hoor het graag

vr gr theodosius

Je kunt altijd nog terug naar FAT32, echter niet zonder data verlies.

hallo crash

Dank je crash.

Heb je ook een antwoord op mijn cruciale vraag:
Als de hd in NTFS staat, kun je dan nog wel FAT32 lezen/verplaatsen, dwz documenten/foto's e.d. die op een FAT32 systeem staan zoals windows xp?

dank
theodosius

Niet terugzetten. FAT32 is prehistorisch en kan geen bestanden groter dan 4GB lezen.
Ja dat kan.

Laatst bewerkt:
Een schijf die door Win 7 gelezen moet worden moet geformatteerd zijn als NTFS, punt uit.

Je bedoelt wellicht dat dat raadzaam is.
Een externe harde schijf geformateerd als FAT32 hoef je niet om te zetten naar NTFS.
Tenminste, dat is wat ik altijd begrepen heb.
Toch?
Of zie ik dat verkeerd?

Tardis

Een externe harde schijf geformateerd als FAT32 hoef je niet om te zetten naar NTFS.

Het moet niet, maar word wel aanbevolen.
FAT32 herkent maar partities tot 32 GB en herkent maar bestandsgroottes tot 4GB.

voor alle duidelijkheid

Allen,

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID

Dus met een externe harde schijf met NTFS kun je gewoon bestanden (documenten/foto's e.d.) van windows xp (fat32) lezen en verplaatsen?

dank

theodosius

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan