Win8, weg privacy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Laptop gekocht voor zakelijke doeleinden. Staat Win8 op. Ge-upgrade naar Win 8.1 Je kan alleen maar vorderen door steeds meer zaken in te vullen. O.a. je Hotmail account. Ik kan nu weer alleen maar in loggen met Hotmail inlogcodes. Kan ik wel veranderen maar toch. Ook zie ik opeens mijn Skype en allerlei FB foto's op de start pagina. Van enige privacy is geen sprake meer maar ook dat gechanteer met Hotmail, heb je die niet moet je er een maken!, gaat toch wel heel ver. Ik denk er over om Win 7 erop te zetten. Maar uiteindelijk moet je waarschijnlijk toch overstag. Mijn vraag is hoe krijg ik die Facebook en Skype en Hotmail accounts ongedaan. In ieder geval zo dat niet alles op de start pagina komt te staan. Alles moet wennen. Maar win 8 moet toch ook zakelijk kunnen, zonder die social media verwijzingen met foto thumpnails op de startpagina?

Hi egkok, je hebt gelijk dat het gebruik van een outlook account (want zo heet hotmail tegenwoordig) erg wordt opgedrongen door windows tijdens de setup. Toch is er wel degelijk een simpele manier tijdens de setup (OOBE) om je zonder outlook in te loggen: http://www.hanselman.com/blog/HowToSignIntoWindows8Or81WithoutAMicrosoftAccountMakeALocalUser.aspx

Ook zie ik opeens mijn Skype en allerlei FB foto's op de start pagina

Deze dingen verschijnen niet voor niets: je hebt zelf je outlook account gekoppeld aan deze diensten! De koppeling met Facebook is denk ik redelijk makkelijk ongedaan te maken door naar deze pagina te gaan: https://support.skype.com/en/faq/FA...pletely-remove-my-facebook-account-from-skype en de stappen uit te voeren. Skype zelf losmaken van je outlook is (volgens mij) niet mogelijk. Waarom? Skype hoort bij outlook, net zoals MSN vroeger bij hotmail.

zonder die social media verwijzingen met foto thumpnails op de startpagina?

Die kan je toch gewoon 'losmaken van start', dan heb je daar ook geen last meer van. (rechtsklikken op de betreffende tile, en dan 'los maken van start')

Was al opgelost, maar losmaken van start kende ik niet...uiteindelijk wil je toch het allerlaatste hebben...ik heb met start8 wel weer een ouwerwetse start knop..:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan