win95- kan geen verbinding met internet krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IrisBoter

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2003
Lieve computervrienden,

ik heb een heel oud beestje met windows 95. Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met internet. Dit kon vroeger wel. Ik heb allllles geprobeerd maar ik weet nu niet meer waar ik het zoeken moet.
Alles gaat goed, de modem maakt inbelgeluiden, is 'veryfing' het password en dan gaat het fout. Ik weet zeker dat het goede password en gebruikersnaam (via zonnet) ingevuld is want op een andere computer doet ie het wel goed.
Ook heb ik de strikte instellingen van Zonnet gevolgd. Dat zou ook goed moeten zijn.

Wie weet waar ik het zoeken moet?

alvast heel erg bedankt!

groetjes Iris

Krijg je nadat het fout gaat, nog een foutmelding? Zie je in apparaatbeheer nog uitroeptekens? Wat voor modem heb je? Je kan een diagnostische test uitvoeren met het modem: wat is daarvan de uitkomst?

Groetjes,
Bennie

Jeetje Bennie, wat een snelle reactie.
De foutmelding gaat over netwerkprotocollen. De modemtest heb ik nog niet gedaan, ga ik nu proberen.

Bedankt!

iris

Welk type modem is dat? Toch geen HSF modem, want dat werkt alleen vanaf P1 200MHZ mmx.

Anders zou ik eens kijken of het modem geen interupt conflict heeft.

Groetjes Erik Rothuis

Hoi Erik, ook al zo snel. Hoe kom ik erachter welk type modem ik heb?
Het rare is dat een aantal jaar geleden deze computer met dit modem het wel deed. Weliswaar met een verbinding via Planet. Maar die bestaat niet meer.

pfff! Win95 is zo traag als je ME inmiddels gewend bent!

Bedankt voor het meedenken, ik ga nog wat proberen.

groetjes Iris

Ik krijg verschillende foutmeldingen. Soms gebeurt er helemaal niets, soms zegt ie: kan geen verbinding tot stand brengen, probeer het later nog eens.

Ik heb ook al geprobeerd om een volledig nieuwe verbinding te maken. Dan krijg ik na verbinding de volgende melding:
'De compatible set netwerkprotocollen die u hebt opgegeven bij de instellingen voor het type server kan niet worden vastgesteld.
Controleer via het configuratiescherm de netwerkconfiguratie en probeer opnieuw.'

Dit heb ik natuurlijk gedaan, maar ik zou niet weten waarop ik moet letten.

Gek is ook dat ik rechtsonderin een modem-icoontje zie en als ik dubbelklik zie ik zelfs dat er verbinding is. Maar die blijft dus niet.

Groetjes,

Iris

Ik zou het TCP\IP-protocol verwijderen en opnieuw installeren\configureren. Houd de Win95-CD bij de hand. (Configuratiescherm\netwerk).

Eh ... nog een uitslag van de diagnostische modemanalyse?:8-0:

Zie je in apparaatbeheer iets staan over je modem?

Groetjes,
Bennie

Scan die pc eens op spyware. Haal externe netwerk adapter weg in cofiguratie, software, windows onderdelen. Herstart de pc, instaleer externe netwerk adapter opnieuw, op dezelfde manier. En probeer het dan nog eens.

Groeten Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan