Win98+cd-rw's niet leesbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Het volgende probleem doet zich voor op mijn oude P1 100Mhz:

Er stond hier Win95. De cdrom-drive(52x) kon prima cd-rw's lezen. Nu heb ik er Win98 op staan, maar nu wordt er ineens geen één cd-rw meer gelezen. Hij zegt iets van Onjuiste functie/Geen toegang

Hoe kan dit nu ineens? Ik heb nix intern zitten te veranderen etc. Nou ja, een ander diskette-station erin geplaatst zonder problemen.

-edit-

Ook in dos middels een bootflop (opstarten met cdrom-ondersteuning) pakt ie de cd-rw niet. CD-R's leest ie prima.

Zou kunnen komen door een mogelijk onbekende bug in 98.

Wat voor Cd-rom speler heb je?

Misschien kun je eens op de site van de fabrikant kijken of er bepaalde drivers of firmware updates voor te vinden zijn.

Succes,

Ik meende een LiteOn. Ik install nu Win95, ff zien of ie et nu gewoon wel weer doet.

Nou, Win95 staat er weer op, maar nu opeens doet ie et hier ook niet meer. Ik snap er de ballen niet van....

Et is trouwens een LiteOn CD-ROM LTN525.

Laatst bewerkt:
Poosje geleden hetzelfde meegemaakt.

HP Packard and Howell. Prima CDrom RW.

Ik had een bijbehorend instalatieprogramma verwijderd.
MyCD, waardoor Windows de drive nog wel kon vinden,
maar geen CD-RW meer kon lezen.

Staat er dus alle software, die er bij hoort, nog op?
Sommige programma's hebben een raar effect als ze van Win98 naar Win95 worden gezet.

Groeten,Gimli :)

Mwjah, er staat nix anders op dan Win95.

Ik heb er nu een andere cdrom-speler in (48x) en die doet et nu gewoon wel goed. Thnx anyway!

Er bestaat bij die CD rom rewritables een gegeven, dat CD-RW 's alleen op dezelfde computer kunnen worden
"gelezen".

CD-R kan op elke computer toegankelijk zijn.

Misschien is je CDRom installatie pakket alleen maar voor Win98? Programma gegevens even raadplegen, indien aanwezig.

Groeten, Gimli :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan