Win98 dicht timmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Ik heb een oude pc waar ik voor iemand Win98 op moet zetten.
Ik ga dat doen volgens "SCHONE INSTALLATIE WINDOWS 98 (SE) OP EEN SCHIJF MET ÉÉN PARTITIE"

Nou wil ik win98 helemaal dicht timmeren. Zodoende dat men geen maffe dingen kan doen waardoor het niet meer werkt. Kortom ik wil administrator zijn. Hoe doe ik dat in Win98?

THNX
kompas

Dicht timmeren?
De PC nooit aanzetten is dan de beste truuk denk ik.
Maar gewoon een goeie firewall, anti-virus, spywareblaster moet voldoende zijn.
En natuurlijk het surfgedrag in de gaten houden.

bedankt. Maar ik bedoel eigenlijk dat ze niet mogen installeren en dingen weg gooien.
Het bekende verhaal van: ik zag op C:\ allemaal rare bestanden staan en die heb ik maar weg gegooid en nou wil die niet meer opstarten.

zeg maar idiot proof:-)

Volgens mij is dat op met W98 een stuk moeilijker.
Niet echt "my cup of tea", dus even wachten wat de anderen erover te zeggen hebben.

Dat gaat inderdaad met poledit, maar let op !!

Je kunt het zo doen dat je er zelf ook niet meer in komt. En dan moet je trucs uithalen of formatteren en opnieuw installeren.
Dus zorg dat je een ghost maakt van je werkende configuratie.

Dus: accounts aanmaken en een administrator (mag ook flip heten) met alle rechten.

En zorg er voor dat [Esc] niet meer werkt.

Bij poledit moet je alles dicht zetten waarvan je vindt dat de doorsnee gebruiker het niet moet kunnen.

Dus als Configuratiescherm niet meer toegankelijk is, zullen ze daar niet in komen. Maar rechtsklikken op bureaublad gaf dacht ik weer wel de monitor instellingen.

Dus het is veel gepuzzel.

Eric.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan