Win98 en internetproblemen met de Wlan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik Kleijn

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
5
Voor een vriend van mij ben ik een Compaq Armada 1598DT aan het herinstaleren met Windows 98SE. Nou moet er voor zijn hobby een draadloze netwerkkaart op zodat hij deze in zijn schuurtje kan gebruiken.
Dus heb ik er een Target network line IEEE 802.11g wireless pc card in gestoken en de bijbehorende drivers van internet gehaard.

So far, so good. Alles draait naar behoren, mn laptop ziet de kaart, de kaart ziet mn router en volgende het icoontje rechts onderin heb ik verbinding met internet.

Maar nu komt het, Internet Explorer vind dat ik geen toegang heb tot internet??
Hoe krijg ik hem aan zijn verstand dat hij ook via de Wlan naar internet kan??

Bij voorbaat dank.
 
Voor een vriend van mij ben ik een Compaq Armada 1598DT aan het herinstaleren met Windows 98SE.

Windows 98 wordt al in geen jaren meer ondersteund en dat geldt ook voor Windows ME en Windows 2000.

Wie dat nog voor iemand installeert is volstrekt onverantwoordelijk en onveilig bezig :confused:
 
Dan zou ik kiezen voor Ubuntu, installatie is in een vloek en een zucht gebeurd.
Alle software ruimschoots binnenboord en zonder meer veilig :)
 
Dan zou ik kiezen voor Ubuntu, installatie is in een vloek en een zucht gebeurd.
Alle software ruimschoots binnenboord en zonder meer veilig :)

Maar Ubuntu is al niet meer zo licht als vroeger.

Voor goede prestaties heb je al zeker 700 Mhz processor nodig en 384 mb ram.
 
Misschien is de router op mac adres filtering ingesteld? Dan mag je WLAN kaart niet op het netwerk van de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan