WIn98 installen op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salami1_1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2000
Berichten
57
Hej,
Ik heb hier een computer met XP er al op geinstalleerd..
Nu heb ik met Partition Magic een nieuwe partitie aangemaakt (logical) (de H-schijf) en nu wil ik daar win98 op installeren.
Hoe moet dit?
Kan ik gewoon vanaf win 98 cd op die partitie instaleren en dat dan dualboot vanzelf wordt geregeld? Of hoe gaat het in zijn werk. (Ik kan niet 1st win98 installeren en dan pas winXP)

Bijvoorbaat dank!

Mvg
Steven
 
Bij het installeren van Windows 98 vraagt ie op een gegeven moment wel in welke map hij geinstalleerd moet worden. Dan kies je gewoon H:\Windows ofzo.
Dualboot wordt volgens mij automatisch geregeld dan.
 
Nee, die dual-boot moet achteraf geregeld worden. Win98 overschrijft het mbr van je harde schijf, waardoor je niet meer bij WinXP kan komen (Win98 start meteen op).

De oplossing: na de installatie van Win98 en nadat je een keertje gewoon bent opgestart, opstarten van de WinXP cd. Dan herstelconsole kiezen. Daar fixboot en fixmbr draaien. Als het goed is start dan WinXP weer op, of krijg je het bootmenu waar je kan kiezen. Als je die niet krijgt, kan je in het configuratiescherm van WinXP het menu alsnog aanmaken.
 
thnx!
Ik heb dit gevonden voor prob met MBR overschrijven.

'When you go to run Win98 setup, type setup /ntldr, this will add Win98 to the Xp Boot manager and will not overwrite the MBR. I've used this successfully meany times. '

Deze info zal het wel moeten doen!
Harstikke bedankt.

Mvg
 
pcies..
maar het is wel goede link opzich.
Het is me nu gelukt iig! Harstikke bedankt het werkt helemaal top.

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan