WIN98 Niet uit prompt

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
m'n Compaq Deskpro beschikt over WIN98 maar bij het opstarten start hij onmiddelijk op vanuit de MS-DOS prompt,zelfs met het commando voor het afsluiten van prompt gat hij niet weg.:confused::eek:

Krijg je wel een Windows 98 desktop?
Of gewoon alleen een dosprompt full screen?

En wat bedoel je met het afsluit commando van de prompt?

Als ik hem opstart dan gaat WIN98 opstart scherm voor 2 seconden open en dan opent zich de prompt met daarvoor: Microsoft(R) Windows 98:C://
En als ik EXIT PROMPT in tic dan komt er geen antwoord maar normaal moet het sluiten of met het volgende berich komen: ...is geen naam of batchbestand of de opgedragen bestandsnaam is ongeldig of de stations specifictaie is onjuist.:confused::confused:

Probeer het volgende op de DOS-prompt:

cd \windows
win

Kijk of Windows dan (minstens gedeeltelijk) wil opstarten.

Succes,

Tijs.

Doe een dir c:\ en kijk of je een map ziet die mogelijk windows bevat (kan bijv. ook Win98 heten of iets dergelijks).
Werkt dit niet, doe ook Path om te zien welke paden standaard zijn voor het vinden van (o.a.) win.com, misschien geeft dat een hint.
Je kunt ook gewoon win proberen om te zien of via het Path de juiste Windows aanroep mogelijk is.

Succes,

Tijs.

Doe een dir c:\ en kijk of je een map ziet die mogelijk windows bevat (kan bijv. ook Win98 heten of iets dergelijks).
Werkt dit niet, doe ook Path om te zien welke paden standaard zijn voor het vinden van (o.a.) win.com, misschien geeft dat een hint.
Je kunt ook gewoon win proberen om te zien of via het Path de juiste Windows aanroep mogelijk is.

Succes,

Tijs.

reactie op WIN:geen batchebstand:(:(:(:(:(
reactie op DIR C: 1 bestand : 98,005 Bytes
Geen DIr('s):(:(

Hij wilt de screen wel openen maar dan komt er de prompt:shocked::shocked::shocked:

Klinkt naar kapotte bestanden en mappen.
Probeer: chkdsk c: /f

Succes,

Tijs.

Gaat goed zo. :(

Maak een Win98 opstartfloppy door het starten van deze uitpak-tool (heb een lege 1.44 MB floppy gereed).
Start de W98 pc op van die floppy
Doe weer chkdsk c: /f

Succes,

Tijs.

Installeer winrar als je dat nog niet had.
Download het bestand waar ik het in mijn vorige posting over had.
Rechtsklik op het bestand, kies dat het met Winrar moet worden uitgepakt in een aparte map. Negeer de foutmelding over corrupt archief. Je hebt dan een boot98sc.IMA bestand in die aparte map.

Kijk hier hoe je m.b.v. Nero en dat .IMA bestand een opstartbare Win98SE cd kunt maken.

Succes,

Tijs.

@arnaud1996: Hoe is het ermee gegaan?

Tijs.

Bedankt voor de terugmelding.

Graag nog de vraag op opgelost zetten:
Klik even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan