Win98 PC komt niet op Internet (via router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb Wanadoo Cable Broadband via Casema.

Werkt standalone en via router (Sitecom DC-202) op een WinMe PC.
Andere PC wil ik ook op Internet krijgen (mede daarom die router erin gehangen).

Probleem PC is wat ouder. Draait Win98 (first edition) en kan probleemloos PING-en met de buitenwereld. Alleen als ik PING op www.etc..... dan vondt ie um niet.
DNS probleem zou je dan denken, maar ik krijg het maar niet opgelost. Via een registry setting IP routing ingeschakeld maar noppes.
WINIPCFG geeft netjes DNS servers aan (zijn correct) maar IE doet er noppes mee zo te zien.

Nog vreemder... ik kom niet eens de router in (setup). Via de PC met Me erop ging dat probleemloos :-(

Tips, idee.... alles is welkom.

Die Winsocks fix doet geen goed (no problems found).

Radeloos!

Uhm... nog andere idee-en?
Of is het gewoon een Win-98 probleem dat niet is op te lossen? Casema ondersteunt Win98 namelijk ook niet (wel Win98SE), men zegt dat daar te vaak problemen mee zijn. Volgens mij zou een router juist de problemen moeten opheffen.

Overigens heeft het jarenlang uitstekend gewerkt op het oude systeem. Win98 PC aangesloten op het Demos modem, Winproxy voor internet delen en de WinME PC als client. No problemos (behlave de snelheid en de laatste tijd heel vaak verbinding kwijt).

Vanmorgen vroeg was de ellende overigens nog groter. Lampjes op de modem branden niet allemaal. Ik hoop maar dat het een storing in het kabelnetwerk is die inmiddels is opgelost.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Palmpje
Uhm...Vanmorgen vroeg was de ellende overigens nog groter. Lampjes op de modem branden niet allemaal. Ik hoop maar dat het een storing in het kabelnetwerk is die inmiddels is opgelost.

EuroDOCSIS modem????

Vanmorgen geen problemen,........tenminste......in Delft.

Grtzzz.

Uhm.. die oude was DEMOS. Traag maar het werkte.

Nieuwe surfboard (die witte) deed vanmorgen raar (gisteren deed ie het nog!). Bovenste 2 lapjes aan, 3 lamje blijft knipperen en d'r moeten er 4 aan :(
Bij het verlaten van het pand de stekker er maar uit getrokken en hopelijk doet ie het straks wel als ik weer thuis ben.

Phew, modem ndoet het nu wel weer.

Maar die oude win98 bak komt er dus niet op. The search continues!

okee ik weet nog wel iets maar het is wel drastisch

verwijder je volledige netwerkomgeving

start -> uitvoeren -> regedit

local machine
system
current controlset

en daar staan als het goed is 2x een winsock verwijder deze en start opnieuw op en installeer je netwerkkaart

let op maak wel een backup !!!!!!
Dit kan ook fout gaan

Denk niet dat het gaat helpen....

Win98 is net opnieuw geinstalleerd namelijk. De oude Windows versies lijken niet correct met de route-tabel om te kunnen gaan. PING op een IPnr werkt namelijk wel maar DNS niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan