Win98 SE 2 maal

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenimex

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2001
Ik wil graag 2x Windows 98 SE naast elkaar (dualboot) op mijn PC installeren.

Eén om lokaal te gebruiken en de andere voor het netwerk/internet.

Kan dat en zoja hoe?

Alvast bedankt!

Maak eerst een extra partitie aan mbv Partition Magic(zo raak je geen gegevens kwijt)
Installeer daarna op deze partitie je 98.

Greetz Patrick

En dat kan dan gewoon, 2x Windows 98. Met Win2000 kan dat niet nl, 2 hetzelfde OS naast elkaar installeren.

Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
Dus gewoon een kwestie van proberen.
Daarom ook de optie van Partition Magic voor die tweede partitie. Zo raak je geen gegevens kwijt.

Greetz Patrick

Het kan technisch wel. Je hebt dan alleen ook nog een bootmanager nodig. Dat is een programmatje die je de mogelijkheid geeft om tussen de 2 te kiezen.

Ik heb nu een extra FAT32-partitie (G:\) aangemaakt en deze in boot.ini gezet. Daarna draaide ik de setup van Windows 98, kan ik daar dan bij de installatiemap gewoon die G:\Windows invullen? Ik ben nl. bang dat ie dan systeembestanden (autoexec.bat enz) van C: overschrijft/wist/veranderd.

Kan iemand me helpen?

Beetje vreemd ?! Als je alleen win98SE als OS wil, dan heb je geen boot.ini ?!

Er is maar één manier om 2x Windows 98 te installeren, en daar komt inderdaad geen boot.ini aan te pas.
Maar met Partition Magic een 2e primaire fat32 partitie en zet deze op actief. De eerste partitie waar al Windows op staat wordt nu hidden. Als je dan de installatie van Win98 opstart, dan wordt die automatisch op de 2e primaire partitie gezet. Na afloop BootMagic installeren (of een andere bootmanager) en klaar is Kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan