win98 se overzetten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
heb hier een oud pctje van buur
ik wil er 98 se over de gewone 98 zetten en krijg een foutmelding dat het de update niet kan uitvoeren
wil niet formateren want heb geen drivers

Waarom wil je er overheen installeren? Een installatie met een format daar aan vooraf gaat meestal beter.

Groeten,

er zijn een paar fouten in heeft een paar mappen van windows en outlook verwijderd .
format c kan ik niet doen heb geen drivers ervan aangezien dat beestje 7 jaar oud is zal ik denk ik geen drivers meer vinden

Het zou misschien handig zijn als je de exacte foutmelding hier even meldt. Aande hand daarvan kan iemand misschien vertellen wat het probleem is. "Kan de update niet uitvoeren" is wel wat erg kort door de bocht.

probleem is nu op gelost heb progje gevonden om alle drivers van hardware naar een map te brengen zo moet je niet zoeken op het internet voor drivers heb format c gedaan en de drivers instaleerd heb dan windows 98 se instaleerd en werkt naar behoren

Je had ook gewoon win.com kunnen renamen naar bv win.old. Dan vind windows98se setup hem niet meer en dan vind die het goed.

Groetjes Erik Rothuis

aan roto
graag zou ik wat meer uitleg gehad hebben want dat begrijp ik niet goed je kunt nooit weten of ik het ooit nodig heb

Geplaatst door ibiza
probleem is nu op gelost heb progje gevonden om alle drivers van hardware naar een map te brengen zo moet je niet zoeken op het internet voor drivers heb format c gedaan en de drivers instaleerd heb dan windows 98 se instaleerd en werkt naar behoren

welk proggie is dat dan?
dan hebben andere mensen er ook baat bij , als je de naam en de url effe plaats.

In de c:\windows\ map vind je het bestand win.com. Rename dit bestand naar win.old, met bv het doscommando "ren win.com win.old". Daarna doe je setup, en hij instaleerd windows98se. Alle instellingen en drivers die op de hd staan worden overgenomen, dus een update.

Zelf ben ik niet zo´n voorstander van updates, dit heeft diverse nadelen:

1 Alle fouttive instellingen in het oude systeem worden overgenomen.
2 Nieuwere drivers werken over het algemeen beter als oude.
3 Allerlei niet meer belangrijke zaken als, cache, tijdelijke bestanden, blijfen op de had staan.

Groetjes Erik Rothuis

het progje noemt driver of harddisk waar ik het heb afgehaald weet ik niet meer kan het mailen en zal voor andere gebruiker het op kazaa zetten dan kunnen ze het daar downloaden

Geplaatst door ibiza
het progje noemt driver of harddisk waar ik het heb afgehaald weet ik niet meer kan het mailen en zal voor andere gebruiker het op kazaa zetten dan kunnen ze het daar downloaden

oke,laat maar zien........enne goed dat alles gelukt is:D

geef dan u email ff kan ik doormailen is 2.5 mg dus geen hotmail of zoiets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan