Win98 start niet meer op en bij bootdisk erin leest hij die niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ja rune

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Hey,

Op mijn Win98 computer stond ineens allerlei spyware, dit ben ik gaan proberen te uninstallen, maar opeens kan hij configuratiescherm niet meer openen en Deze Computer niet..niks meer. Bij opnieuw opstarten gaat hij wel even opnieuw opstarten, maar blijft dan ineens hangen en geeft Explorer fout aan.
Als ik de bootdisk erin doe en opnieuw opstart slaat hij deze gewoon over (hij leest hem wel ff) en gaat dan gewoon weer Win98 proberen op te starten, wat dus niet lukt. Ik kan dus ook niet back-up ofzoiets terughalen
Wat kan ik doen?!
Bij voorbaat dank

je kunt proberen op een andere pc een win98 bootdisk te maken. mischien is deze niet goed.
controleer ook of in je bios de boot sequence (volgorde van boot devices zoals harddisk en floppy) goed staan, anders kan hij de floppy dus overslaan.

maar wat wil je dan als je van floppy gestart bent.. ?
ik zou zeggen probeer windows in veilig modus te starten.. lukt dit ook niet probeer dan via de win98 cd windows opnieuw te installeren (niet formatteren want dan is je data weg).

Ik heb eerst via Windows Cd al opgestart in Windows, hij kwam toen in MS-DOs en daar ben ik via de bootdisk naar het programma Ghost gegaan en heb ik een back-up teruggezet die tijd geleden gemaakt heb. Normaal gebruik ik alleen de bootdisk, maar ik heb nu dus al de versie van een tijdje geleden teruggezet en Win98 werkt nu dus ook weer.
Toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan