win98 wil er maar niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

eazyQ

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2003
Berichten
92
Win98 SE, schone installatie lukt niet. Opstartdiskette heb ik, werkt gewoon. met Fdisk zijn alle partities verwijderd, C schijf inmiddels 8 maal geformatteerd en evenzoveel maal win98 SE geprobeerd te installeren. Na de laatste herstart, dus voor de eerste windows sessie, "explorer kan niet gestart worden." Of, ook al 2 keer, "algemene beschermingsfout van windows, start de computer opnieuw op." Doe ik wel, helpt niets.
Computer draaide altijd op win98 SE (originele cd) maar was toe aan een schone installatie omdat ie nogal vol was (8 Gb HD). Nu dit. Wordt er niet bepaald vrolijk van. ook WinXP geprobeerd, maar die stopt er halverwege de installatie ook mee omdat niet alle betanden gekopieerd kunnen worden. Alle suggesties zijn welkom.

Tkz
 
Probeer eens vanaf de Win98 CD-rom te booten (event. BIOS bootvolgorde aanpassen).
 
aanvullende info

ohja, pentium 3 met 256Mb intern Phillips CDR, Samsung CD, ook al andere HD geprobeerd, hielp niet. Hercules met Kyro chipset grafisch (AGP), LEX moederbord (type weet ik niet uit mijn hoofd, zit op de zaak)
 
Geplaatst door Will-Well
Probeer eens vanaf de Win98 CD-rom te booten (event. BIOS bootvolgorde aanpassen).

Reeds gedaan, vanaf HD geboot via diskette , vanaf CD geboot, win98 files naar HD gekopieerd en dan installeren geprobeerd, het wil maar niet lukken.

Het stomme is, heb al heel wat keren OS'jes geinstalleerd, ook voor anderen. Bouw zelf ook pc's en doe uitbreidingen, maar hier kom ik echt niet uit, niemand overigens, tot nu toe dan.........
zou het misschien het geheugen kunnen zijn?
 
Dat is heel goed mogelijk, heb kort geleden het zelfde gehad. Op een nw. pc win 98 SE installen lukte niet met vreemde foutmeldingen. Na vragen op Helpmij kreeg ik het advies een geheugen test te doen en inderdaad geheugen defect. Nw. erin en als een speer.
 
tkz,

ga vanvond meteen aan de slag, hoop ik...
 
ben nu bezig met memory scan, 1 errors gevonden, op 00003647710 - 54.4mb
enig idee wat dit inhoudt?
 
nu slaat de mecheck helemaal op tilt, 181462 errors gevonden allemaal tijdens test 5. geen ECC errors overigens, wat mij eerder op een kapot dimmetje lijkt te wijzen. Of zie ik dat verkeerd?
 
Opgelost, simmetje geleend wat het zeker deed, en in een keer weg alle problemen. Meteen nieuw simmetje gekocht en draaien als een zonnetje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan