win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
als ik win 98 installeer krijg ik bij de laatste keer opstarten de melding: systeem configuratie fout ondekt, verwijder bestanden of installeer windows in een nieuwe map.
waar komt deze fout melding vandaan en wat is hier aan te doen?

jan

het moet niet zijn systeem maar rigister /configuratie fout, ik heb dit probleem al vele malen gehad maar komt steeds terug.

wie o wie

Ik ben de boel een beetje aan het formateren maar ik heb het al een aantal malen gedaan en krijg er steeds tussen door registreren van beschadigde clusters en dan het herstellen ervan

Is dit ernstig.?

Jan

Ik heb nu na de installatie de melding: blauw scherm. Ongeldige dynamische VxD-koppelingsaanroep van VWIN32 (01) + 00000714 naar apparaat "0009", service 1
De windows configuratie is ongeldig voer setup opnieuw uit om dit probleem te verhelpen ( dit heb ik ondertussen al vele malen gedaan)

Wie weet raad?

jan

Laatst bewerkt:
Het zou wel eens kunnen dat er teveel clusters kapot zijn.

Download op de site van je harddisk fabrikant een diagnose tooltje en kijk een wat die van de toestand van je harddisk vindt.
Het lijkt mij dat je toe bent aan een nieuwe harddisk.

win 98

Ik had er zelf ook al aan zitten denken , maar dacht dat kan haast niet want deze schijf is nog niet zo oud en het is een maxtor, ik heb me laten vertellen dat dat toch wel reedelijk goed is. maar ok, ik heb er eerst weer een andere in gezet, had ik nog op de plank liggen

enig idee wat de oorzaken kunnen zijn dat een schijf toch redelijk snel kapot gaat...??

hoor graag van jullie

alvast bedankt

jan

Tsja, dat harddisken tegenwoordig sneller kapot gaan dan vroeger is een feit, immers de fabrikanten zijn niet voor niks afgestapt van 3 jaar garantie en geven tegenwoordig maar 1 jaar. Als reden geven ze op dat voornamelijk 7200rpm schijven veel storingsgevoeliger zijn, bovendien staat de data, door de veel grotere capaciteit, veel dichter op elkaar dus de kans op fouten is ook daardoor weer groter.

In jouw geval denk in echter dat het om een fysieke beschadiging op één van je platters gaat, bad sectors die zich zo snel uitbreiden duiden daar in elk geval welk op, misschien een keer hard gestoten met de harddisk?

Laatst bewerkt:
win 98

Nou ik weet niet wat er mee gebeurt is maar alles draait weer op de oude schijf die er eerst ingezeten heeft en die is al met al drie jaar oud en voorheen als ik een schijfcontrole deed gaf hij beschadigde sectoren aan en nu niet meer, vandaar dat ik er een nieuwe in gezet had maar we wachten af. Ik zal er eens een tooltje op loslaten als ik tijd heb

Bedankt voor de moeite

jan

Geplaatst door maestro12
Tsja, dat harddisken tegenwoordig sneller kapot gaan dan vroeger is een feit, immers de fabrikanten zijn niet voor niks afgestapt van 3 jaar garantie en geven tegenwoordig maar 1 jaar. Als reden geven ze op dat voornamelijk 7200rpm schijven veel storingsgevoeliger zijn, bovendien staat de data, door de veel grotere capaciteit, veel dichter op elkaar dus de kans op fouten is ook daardoor weer groter.

Waar komt deze informatie vandaan? De fabrikanten gaven als reden voor de garantieverkorting juist op dat schijven betrouwbaarder zijn geworden, en dat de klant hierdoor dus niet wordt gedupeerd! En dat eerste is ook zo. Of dat laatste zo is, daarover valt flink te discussiëren.
Maar dat de kwaliteit van harde schijven beter is dat vroeger is echter een feit. Ook de 7200 toeren schijven zijn technische hoogstandjes geworden. Maar er is wel een probleem: de kostprijs is zo laag dat een fatsoenlijk kwaliteitscontrole niet meer kan worden uitgevoerd. De foutieve exemplaren worden er dus pas bij de klant uitgepikt en vervangen (mag ik toch hopen). Iemand die de badkuip-kromme kent (http://www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=442) weet dat dit meestal in de eerste levensfase van de schijf (dus vermoedelijk binnen een jaar) zal gebeuren.

om te beginnen kent maxtor powermax om je maxtor schijf mee te testen. Zie http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

scan je schijf daar eens mee.

verder:

de garantieperiode verkorten omdat schijven betrouwbaar zijn geworden en dat de klant niet word gedupeerd is een commercieel verhaaltje.

Het is wel degelijk waar dat schijven van nu er in technisch opzicht op vooruit zijn gegaan. En dat de meeste failures voorkomen in het eerste jaar. De garantie verlengen met 2 jaar voor fabrieksfouten zou maxtor dus ook niet veel moeten kosten. Waarom dan dat opheffen ?
De klant word in sommige gevallen wel degelijk gedupeerd, maar moet zeggen dat ze het mooi weten te brengen.

dat de clusters veel dichter op elkaar staan is ook weer waar. De koppen moeten dus veel nauwkeuriger en sneller kunnen navigeren. Maar door de verbeterde techniek is dat zeker geen groter probleem geworden dan vroeger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan