win98se installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijger

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
69
Sorry, had me per ongeluk bij mijn mail laten verwijderen, als je snap wat ik bedoel.

Ik had aanvankelijk problemen met het formateren van de c-schijf van een Pentium PC. Dat is nu gelukt. Nu wil ik win98se erop zetten. Bij de installatie heb ik nu weer nieuwe problemen:
Windows beschermingsfout u dient de computer opnieuw op te starten. Als ik dat doet gaat ie naar de veilige modus, waar geen apparaten gededecteert kunnen worden. Start je hem "normaal" op dan mekkert ie weer over die beschermingsfout. Heb twee verschillende Windows-cd geprobeert, met hetzelfde resultaat (98 en 98se). Wat doe ik nu??
 
Dit komt vaak door een hardwareprobleem, haal de pci kaarten er even uit, probeer te installeren, als het lukt, voeg dan een voor een de kaarten weer terug toen.

succes
 
Bedankt,
Ik heb nu helaas geen tijd meer, maar ik zal het morgen gelijk gaan proberen!
 
Jammer, maar dat was de oplossing dus ook niet. Krijg de zelfde melding ook zonder PCI-kaarten erin. Nog iemand suggestie?
 
win 98se

Installeer eerst win 98se met cd (geef er een naam aan anders dan de nu geinstalleerde om goed te weten wie er daarna af mag!!!). Na de installatie haalt u er de andere versie maar af. Ook bij mij liep het telkens fout als in windows wilde overschrijven. Bij het verwijderen houdt u de ctrl en deletetoetsen ingedrukt.
 
Bedankt Azer.
Ik heb op mijn pc gisteren door iemand anders win98SE laten installeren, na enkele foutmeldingen en overschrijvingen is het nu eindelijk toch gelukt!
bedankt iedereen die over dit probleem heeft nagedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan