Win98SE + XP-Home SP2 op nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik heb een Dos programma dat ik wil blijven gebruiken. Het werkt prima op een oude PC, in een Dos-venster van Win98-SE (EN).
Op mijn huidige PC wens ik een totaal nieuwe IDE HDD in te bouwen als master. Hierop komt WindowsXP-Home (SP2) NL.

Hoe ga ik best te werk om Win98SE mee te gebruiken ? Een minimale primaire partitie C: aanmaken van 2GB op de nieuwe schijf, alleen hiervoor ?
Bijkomende vragen :
1. Multiboot "programma" nodig of niet ?
2. Eens de PC opgestart onder SP2, kan dan de partitie Win98 gezien worden ?

Of is er een veel slimmere oplossing zodanig dat vanuit SP2 een oud Dos- programma kan worden gebruikt, zonder dat Win98 nog nodig is ? In Win98 zit wel de laatste écht bruikbare Dos-versie. (Heb geen ervaring met emulators, maar zou het eventueel vooreerst kunnen uitproberen met de huidige disk vanuit SP2) Als je ziet dat SP2 al moeite heeft met veel zaken heb ik mijn twijfels.

De schijf van de oude PC (met Win98) gewoon verhuizen naar de huidige PC en dualbooten doe ik minder graag, want die oude wordt dan onbruikbaar. Bedankt voor uw advies.

Je kunt het proberen onder windwos xp met compatibiliteitsmodus (pfff wat een woord)
Als dat niet wil ja dan windows 98se eerst installeren en daarna xp, je hebt dan geen extra boot progje nodig dit word automatisch al gemaakt als je xp er op zet.

XP kan windows 98 wel zien andersom ook als je xp ook op fat 32 zet en niet op ntfs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan