win98se

• Onderwerp starter Onderwerp starter ice
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ice

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2001
hallo,
als ik win98se probeer te installeren,krijg ik bij het opstarten van de setup via de opstart diskette,een fout melding als volgt
asp12 dos.sys beschadigd
asp18dos.sys beschadigd
hoe kan ik dat herstellen ?
of ligt het aan de cd-rom of de opstart diskette ?

Je floppy is waarschijnlijk een beetje gaar. Gewoon een nieuwe opstartdiskette maken, of in config.sys op de floppy de regels voor die 2 drivers weghalen, die heb je meestal toch niet nodig.

hallo,
ik heb een nieuwe bootdisk aangemaakt
maar hoe doe ik nu mijn setup vanaf die diskette ?

Je hebt dus de .exe file gedownload naar je hd.

Stop een andere disk in je diskettestation en dubbelklik op het .exe file en er wordt een nieuwe bootdisk gemaakt.

Laat de disk erin zitten en start je pc opnieuw op

Geplaatst door ice
hallo,
ik heb een nieuwe bootdisk aangemaakt
maar hoe doe ik nu mijn setup vanaf die diskette ?
Als je de win98 opstartdisk hebt gedonwload.
Start met die floppy op, met cd-rom ondersteuning.
dan krijg je A\: type hier
cd x:(waarbij x de letter van je cd-rom speler moet zijn)
Type dan setup en je setup gaat beginnen.

hallo,
dan krijg ik op het scherm
boot from cd-rom
boot from hd
via cd-rom doet hij geen setup van mijn win98 ?

hallo is de cd rom niet vuil of beschadigd? als je via de diskette in A opstart moet je selecteren met cdrom ondersteuning, dan zou de setup moeten beginnen, maar misschien kan het ook nog zijn dat in de bios de opstart is veranderd, dus dat vanaf A disabled staat?
om in de bios te komen, en dan te kijken hoe de opstart volgorde is, moet je tijdens opstarten del ingedrukt houden!

@ice: dan is hij nu van de cd aan het opstarten. Kan ook, dan moet je wachten tot hij klaar is, dan tikken cd\Win98 <enter> en dan setup <enter>.

status

En als het werk dan zetten we de status op???

groetjes jjw

oh oh

Deed ik ook een keer voor iemand, kreeg aardig op m'n donder van de beheerder van de site.
Maar goed, je hebt wel gelijk.
Als mensen zelf hun vraag niet op status opgelost zetten maar de vraag is wel opgelost dan ja ach.
Zo blijft de site ook nog lekker schoon en hebben we meer mogelijkheden om andere mensen te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan