Winamp/ MediaPlayer penen met javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeppey

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Hoi allemaal,
ik ben bezig met een site voor een internetradio en daarbij kunnen luisteraars op een luisterlink klikken die óf winamp opent óf media player, afhankelijk van de link.

Bestaat er een manier in javascript om mediaplayer of winamp (expliciet) te openen en vervolgens muziek af te spelen?

Wat bedoel je precies, wil je gaan zelf gaan uitzenden of wil je radio zender linken op jou pagina???:confused:

Volgens mij is het gewoon hetzelfde script, en het hangt ervan af welke mediaspeler de luisteraar op 'Standaard' heeft staan...

Krijg je geen scriptje meegeleverd in een handleiding ofzo, bij Shoutcast?

Wat bedoel je precies, wil je gaan zelf gaan uitzenden of wil je radio zender linken op jou pagina???:confused:

Hij zegt ik ben bezig met een internetradio...

Ho sorry dubbele post kan een moderator ze even samenvoegen

Bedankt

Het opent inderdaad de standaard mediaspeler, maar dat is wat ik juist probeer te veranderen zodat alleen de speler opent die je zelf wil,maar volgens mij is dit niet mogelijk?

Volgens mij krijg je een scriptje meegeleverd bij ShoutCast
Maar misschien kun je wat converteren dat als je bijv. *.mp3 hebt WMP opent en *.RM kan alleen geopend worden in RealPlayer zodat hij Die juist opent.

Maar het moet eigenlijk te doen zijn want anderen lukt het wel...

Sorry dat ik je niet meer kan vertelen. Suc6 :thumb:

hoe is het jou gelukt om toch te kunnen broadcasten met winamp ik ben er al 3 weken mee bezig maar niks hellupt ken je me helpen????????

Stebu => het is mij ook nooit gelukt, en omdat ik geen zin had er nog meer tijd in te steken ben ik maar met FlatCast verder gegaan, als ik je had kunnen helpen had ik wel een uitleg geplaatst.
Je moet er volgens mij ook voor betalen.
Ik heb me er verder ook niet echt in verdiept, maar suc6 :thumb:

Je download de shoutcast software plus een winamp plugin(Nullsoft SHOUTcast source DSP plugin) van de shoutcast site. Deze installeer je en de plugin selecteer je onder Preferences > DSP/Effect. Wijzig indien nog wat instellingen in het sc_serv.ini bestand in de SHOUTcast map.
Draai de software en maak met deze software verbinding door middel van de plugin. Hier moet je een username en password opgeven die in je sc_serv.ini zijn ingesteld.
Vervolgens kun je verbinding maken met de SHOUTcast-server door jou IP-adres in je adresbalk te zetten gevolgd door een dubbele punt met poortnummer (standaard 8000).
Om te luisteren breidt je de link uit met /listen.pls.

Het kan zijn dat je geen verbinding hebt. Dit kan liggen aan je router. Je moet dan poort 8000 forwarden naar je lokale ip. Ook kan het zijn dat windows firewall poort 8000 blokt. Deze moet je dan ook openen.

Hoop dat het zo lukt.

EDIT: Het streamen van muziek kost inderdaad geld.

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat je geen verbinding hebt. Dit kan liggen aan je router. Je moet dan poort 8000 forwarden naar je lokale ip. Ook kan het zijn dat windows firewall poort 8000 blokt. Deze moet je dan ook openen.

Hoop dat het zo lukt.

dan ben ik bang dat mijn router hem blocked maar als ik die open via mijn router krijg ik heel veel spam en rotzooi binnen ken je dat ook uitschakelen??? zo ja en weet u hoe?:cool:

Uhm, ik heb geen last van rotzooi binnenkrijgen. Het enige wat er gebeurt is dat als iemand jou ip in de adresbalk invult met het poortnummer deze automatisch naar je lokale ip wordt doorgestuurd. Of heb ik dat verkeerd? Welke spam bedoel je dan precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan