winamp voorkeurspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
85
Hoe kan ik instellen dat Windows Media Player alles gewoon opent in plaats van Winamp?

En valt er ook ergens in te stellen dat je geluidsbestanden met winamp afspeelt en filmpjes met WMP?


(heb al gedaan 'openen met' -> afspelen met winamp -> aanvinken vakje onderin, voortaan altijd met met dit programma openen, en dit werkte dus niet..)
 
gewoon andere player downloaden, jetaudio bijv, ideaal deze player, meteen van alles af :thumb:
 
Hoe kan ik instellen dat Windows Media Player alles gewoon opent in plaats van Winamp?

En valt er ook ergens in te stellen dat je geluidsbestanden met winamp afspeelt en filmpjes met WMP?


(heb al gedaan 'openen met' -> afspelen met winamp -> aanvinken vakje onderin, voortaan altijd met met dit programma openen, en dit werkte dus niet..)
moet je ook wel windows player selecteren en niet winamp :)
 
Hoe kan ik instellen dat Windows Media Player alles gewoon opent in plaats van Winamp?

En valt er ook ergens in te stellen dat je geluidsbestanden met winamp afspeelt en filmpjes met WMP?


(heb al gedaan 'openen met' -> afspelen met winamp -> aanvinken vakje onderin, voortaan altijd met met dit programma openen, en dit werkte dus niet..)

Open Winamp. Open het configuratiescherm van Winamp (Control-P). Ga naar Bestandstypes (of het vergelijkbare ding in de engelse versie). Zie bijlage. Selecteer Geen om Winamp niet meer met welk type bestand dan ook geassocieerd te hebben.

Sluit Winamp weer.

Ga naar Windows Media Player. Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Bestandstypen. Zet een vinkje bij alle typen bestanden die je met dat programma wilt openen. Als die 'grijs' zijn (maar wel met een vinkje erin): even opnieuw instellen.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • winamp.JPG
    winamp.JPG
    57,6 KB · Weergaven: 38
Hoe kan ik instellen dat Windows Media Player alles gewoon opent in plaats van Winamp? En valt er ook ergens in te stellen dat je geluidsbestanden met winamp afspeelt en filmpjes met WMP?
Het advies van "dnties" helpt je bij het eerste deel van je vraag.
Maar het tweede deel van je vraag is daarmee weer in tegenspaak.
In Winamp zou je dan weer moeten regelen dat alle Audio-bestandstypen worden geselecteerd.
En in Windows Media Player 11 zou je alle audio-bestandstypen moeten de-selecteren en alle video-bestandstypen wel moeten selecteren.
Ik doe er ook maar twee plaatjes bij.
(In WMP11 heb ik mijn instellingen laten staan, die zou jij dus nog moeten aanpassen.)
.
 

Bijlagen

  • Winamp_FileType.jpg
    Winamp_FileType.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 31
  • WMP11_Bestandstypen.jpg
    WMP11_Bestandstypen.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan