Winavi + nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Ik heb dus Winavi geinstalleerd en heb nu (weer :rolleyes: ) een paar vraagskes

als ik het opstart krijg ik een soort venster (waarschuwing of iets dergelijke, zie screenshot, wat moet ik doen?)

(programma is dvd videoconverter 7.7)
daarna zie ik het programma, ik zie wmv, avi, dvd en rm.
ik moet wellicht dvd kiezen?
maar daarna? ik kies het avi bestand, daarna moet ik "select output format"
wat moet ik kiezen: keuze uit: DVD, mini DVD,VCD,SVCD,...

ik heb een film bestaande uit 2 avi bestanden, kan ik ze tergelijkertijd converteren?
en moet ik dan op iets letten als ik het brand met nero? (weet de dvd dat eerst **dvdscr1-xvid moet afgespeeld worden? en daarna automatisch **dvdscr2-xvid).

bij die 2 dvdscr1-xvid (avi bestanden) is er telkens een "srt" bestand (bv: **dvdscr1-xvid.srt) moet dit ook geconverteerd worden? of alleen de avi bestanden?

en voor Nero? (moet ik nero startsmart gebruiken? of iets anders?) en een data dvd maken? moet ik nog op iets speciaal letten als ik nero gebruik?

thx

edit: ik lees juist op dit forum dat die srt bestanden de ondertiteling is, klopt dit?
is het moeilijk om dit samen te branden op dezelfde dvd?

Bijlagen

• winavi.JPG
    winavi.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Dat venstergeeft aan dat je geen RealPlayer op je computer hebt en dat ze graag hebben dat je dat installeert. Realalternative is een Realplayer zonder de 'extra's ' waar niemand op zit te wachten. De andere zaken bekijk ik even :)

ok thx :thumb:

edit: heb ik "vobsub" nodig?

Laatst bewerkt:
kunnen jullie me aub helpen? :confused:

ik heb 1 film bestaande uit 2 avi bestanden en 2 srt bestanden.
als ik de film bekijk via de pc, zie ik de fim met ondertiteling.

wat moet ik nu doen? ik wl het op een dvd branden (met dvd formats)
moet ik vobsub gebruiken? en hoe?
of moet ik alleen winavi gebruiken? en hoe werkt dit?

grtzzz (help plz...)

Het is gemakkelijker dan je denkt.

Kies eerst in WinAvi wat je wilt maken, ik jouw geval een DVD. Kies dan de film-files die je wilt omzetten en de plek waar de geconverteerde files op je harddisk gezet moeten worden.
WinAvi gaat dan na het starten de boel omzetten.
Als het proces klaar is, heb je twee mappen gekregen : Audio_TS en Video_TS. De audio map is leeg, maar dat klopt.

Ga dan naar nero, kies voor DVD, dan voor video-files en selecteer alle bestanden uit de map Video_TS en brand daar de DVD van!

ik krijg een error als ik wil converteren (ik test uit)
het volgende krijg ik
"Can't decode this file! Maybe the file is broken or the relative decoder is not installed!"
the file is niet broken, het zou aan een codec liggen,
ik heb k-lite codecpack, moet ik deze verwijderen en een andere downloaden? (welke?)

en ik las op een site dat ffdshow moest verwijderd worden als je winavi gebruikt? klopt dit?
want ik zie ffdshow bij k-lite codecpack

en die real player, moet ik dit installeren? (zie eerste bericht)

Laatst bewerkt:
ja, de film is perfect met de ondertiteling

als je in google "winavi can't decode this file" tikt, zegt men dat de reden de codec is.
maar welke moet ik dan downloaden?

en moet ik k-lite codecpack verwijderen? omdat die ffdshow erbijzit?

en moet ik, wanneer ik winavi gebruik, realplayer installeren?
1 van mijn eerste post heb ik een bijlage bijgevoegd, en iemand vertelde dat dat bericht er kwam omdat ik geen realplayer heb, maar is dit noodzakelijk ?

De Real Player codecs hebben er niets mee te maken in dit geval, ik zal even verder kijken!

En wanneer je brandt met WinAvi wordt VobSub automatisch opgestart en WinAvi zet dan ook automatisch de ondertitel bij de geconverteerde DVD files.

Normaal gesproken werken dit soort zaken probleemloos met WinAvi, ik gebruik het programma al heel wat jaren bijna dagelijks zonder problemen.

In dit geval zou het wel eens kunnen dat op de ,avi files een DRM beveiliging zit, en dan kan het inderdaad niet... Dat had ik afgelopen weekend zelf ook.

Wat voor filmpjes zijn het en waar heb je ze vandaan?

van azureus

kijk eens dit:

http://www.winavi.com/en/support/faq/video-converter/error.htm#10

punt nr 12: .
A.
12.Error message:"can't decode the file..."or" failure in Encoding""failure in Encoding.

It may be due to your source file in some degrees. So please make sure that your source file can be perfectly played in WMP.

Besides, please also check whether your PC has proper codec for the files, if not, please install some relative codec, and then do the conversion again to have a try.

If you are still not sure what was wrong, please just send us detail info of the file(s), so that we can look into it for you. Here is the way to get the info:

Firstly, please click the "View the Clip Info" option under" Menu", then choose the file tha you want to convert, now it will pop-up a "View File Information"page, afte that, please highlighting the"Save the report" to create a log file and save it, and then send this file to us.

--------------------------

ik heb het gevonden.

het lag wel degelijk aan de codec.

ik heb k-lite codepack herinstalleerd en heb alle codec's waarvan ik dacht dat het te maken heeft met AVI aangevinkt (een 3 aangevinkt)
is nu bezig met te converteren.

hopelijk is het met ondertiteling.

ik hou jullie op de hoogte :thumb:

hopelijk is het met ondertiteling.
ik hou jullie op de hoogte :thumb:

Of de ondertitels meekomen kun je tijdens het converteren al zien. Dan is ook VobSub (die groene pijl in je taakbalk) opgestart!

ik heb al 1 film geconverteerd (frans gesproken)

nu probeer ik die film bestaande uit 2 avi's en 2 srt files te converteren en ik krijg een error:
"in winavi.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. onze excuses voor dit ongemak"

wat ik wel raar vond, de eerste keer toen ik dit teste lukte het wel, geen error.
nu opeens wel, heb het al meerdere keren herinstalleerd, maar die error blijft.

ik zie wel, dat als ik dat venster zie met die error, het programma wel verder werkt, ben dus bezig met die film te converteren ondanks die error. (die ik niet afsluit, moest ik het op dat error, "rapport verzenden" klikken, sluit het programma.

ik lees hier en daar dat er nog personen zijn met dit probleem.
en iemand gebruikte dan virtualdub en daarmee ging het wel.
is dit een moeilijk programma?

het converteren werkt.

maar het stopt na de eerste avi (aan 48%) hij begint niet aan de 2de avi te converteren.

in bijlage: hoe ik het heb gedaan.
klopt dit?

moest het niet lukken?
kan ik de beide avi bestanden apart converten en dan zo bekijken? (dan krijg ik wellicht een menu waaruit ik kan kiezen, als ik hem in mijn dvd speler plaatst? of niet?)

Bijlagen

• helpmij2deavi.JPG
    helpmij2deavi.JPG
    37,8 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
voor die franstalige gesproken film kan ik het branden op een dvd maar het geluid is van "zeer slechte kwaliteit"
als de personages praten heb ik zeer slecht geluid, krassend geluid (moeilijk om uit te leggen..)
Wat moet ik doen om het geluid in goeie kwaliteit te hebben?

en dan heb ik nog dat probleem als ik een film met ondertiteling wil branden dat winavi een fout geeft..( zie voorgaande bericht)

Ik kan je hier niet mee helpen, maar ik zal je vraag een schopje geven. Misschien is er nu iemand die het weet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan