Winbond smart card reader niet compatibel met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo,

Ik heb gisteren windows 7 geinstalleerd omdat XP opeens weigerde dienst te doen en heb dan maar ineens windows 7 op PC gezwierd, ook al is die misschien niet krachtig genoeg daarvoor, maar voorlopig lukt het, is wel allemaal wat zoeken hoe alles werkt onder windows 7, en ik wil er ook niet te veel andere rommel opzetten deze keer.
Dus een vraagje : er is in rechtsonder zo een klein vlaggetje met meldingen (computer problemen oplossen), en er is een probleem nl 'Een probleem met Winbond smart card oplossen', dit kan niet automatisch opgelost worden en ik krijg volgende boodschap :

Een probleem met Winbond Smartcard Reader oplossen
Winbond Smartcard Reader is niet compatibel met deze versie van Windows.

Omdat dit apparaat niet compatibel is met deze versie van Windows en er momenteel geen oplossingen beschikbaar zijn voor dit probleem, raden wij u aan een ander apparaat te zoeken op de volgende website:

Klik hier om naar het Compatibiliteitscentrum van Windows 7 te gaan

Wat is nu die winbond card reader ? waarvoor is die nodig ?

Bedankt,

Dat is je cardreader in je computer/laptop (doe je je sd kaartjes in om bijv. foto's te kopieeren)
Windows 7 heeft daar zo te zien geen ondersteuning meer voor. Kijk eens op de site van Winbond als ze daar nog drivers geven voor Windows 7. (die van Vista werken ook vaak)

Als je het toch niet gebruikt is dit niet nodig, maar als je hem vaak gebruikt en er is geen driver voor, zul je toch moeten overwegen een nieuwe te kopen...

Gr, Woellie123

Aha ! dus toch voor die kaartjes, ik had al een vaag vermoeden, en ik had eens geprobeerd met een kaartje, en ik kan het nog lezen zonder probleem, dus laat ik het maar zo, of is dat niet verstandig ? Zou ik dan toch beter op zoek gaan naar een driver ?

Dank u,
Sandy

Als het zo werkt, zal ik het zo laten, maar als je er later opeens problemen mee krijgt, zal ik dan even de driver gaan zoeken en installeren.

Ok, ik ga het dan zo laten voorlopig, bedankt Woelie123 voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan