wind 7 x64 bsod naar van 4gb ram naar 6gb ran

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort Windows 7 x64 draaien, werkt allemaal prima totdat ik meer geheugen erin stopte. Het is niet dat ik direct 6gb ram nodig heb maar ik die ook nog wel eens aan foto/video bewerking. Zolang ik op 4gb werk niks aan de hand, stop ik er 2 bankjes van beide 1gb erbij in dan start windows 7 x32 wel, maar win 7 x64 niet (heb namelijk dualboot windows 7 x32/x64).

Ik heb nu 2 keer 2gb kingston 800mhz erin zitten, en stopte 2 keer 1gb kington 800mhz erin.

Specs:

Kast: lancool pc-k62
mobo: Asus m3a78
Cpu: am3 amd x3 710 2,6ghz overgeclockt naar 3,2ghz 6mb cache
harddisks: 1 samsung 1tb (sata), 1 samsung 250gb (sata), 1 wd 250gb (sata), 1 wd 160gb (ide)
vga: gtx 260
voeding: xilense 580watt

Heb ook al de nieuwste bios update maar heeft niet geholpen. Tevens heb ik wel al het geheugen met memtest 4 a 5 uren laten draaien maar geen fouten gevonden. Op me 2de computer draaien die bankjes ook prima, wel in 32 bit maar dan ook alleen die geheugen erin.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn waarom windows crasht?
Dit zijn de bsod code's die ik krijg:

0x 7e, f4, 50, fe, 1e, fc. Elke reboot een andere code.

Delta Hawk

Hallo Delta

Ik heb hetzelfde probleem. Heb van de week het geheugen geinstalleerd van 4GB naar 6GB. Maar nu bij het opstart scherm van windows restart de computer zich zelf. en dit blijft ook door gaan.

Heb jij ondertussen al een antwoord op dit probleem?

Mvg,

Jillisvm

Systeem

Moederbord: XFX 780i SLI
Proccesor: Intel E6850 @ 3ghz
Geheugen: 6GB DDR2 8500 corsair Dominator
Videokaart: Sparkle Calibre 9600GT 2X in SLi
Hardeschijf: Samsung F1 1TB Sata
Voeding: Coolermaster Real Power M1000
DVD\schrijver: Samsung 223 Sata

nee helaas nog steeds niet. ik had ook me geheugen overgeclockt maar had ik tijdelijk op default gezet maar werkt nog steeds niet. Ik hoop dus dat iemand ons kan helpen.

Delta Hawk

Dat is jammer het raren is dat als ik die 2GB in een ander comp stop met win 7 64bit dan doet het het wel, maar laat wel weten als ik meer weet.

Mvg

Jillisvm

Systeem

Moederbord: XFX 780i SLI
Proccesor: Intel E6850 @ 3ghz
Geheugen: 6GB DDR2 8500 corsair Dominator
Videokaart: Sparkle Calibre 9600GT 2X in SLi
Hardeschijf: Samsung F1 1TB Sata
Voeding: Coolermaster Real Power M1000
DVD\schrijver: Samsung 223 Sata

Hallo Delta

Bij mij is het gelukt.
schijnbaar kon mijn moederbord niet 4x op 1066MHZ draaien en ik heb dti verlaagt naar 800MHZ. En nu werkt het. 6GB in win7.

Waarvoor dit wel met 2 bankjes geheugen op 1066MHZ werkt weet ik niet misschien kom ik hier nog wel achter.

Hoop dat je hier ook wat aan hebt.

Mvg,

Jillisvm

Hallo jillisvm,

Je antwoord heeft me wel deels geholpen. Bedankt daarvoor. Ik heb standaard alleen maar kingston 800mhz geheugen, maar ik overclock me processor ook van op dit moment 2,60ghz naar 3,20 ghz. Ik heb me settings al een keer op default gezet met 6gb maar windows wilde toen nog niet starten. Ik heb dit opnieuw gedaan maar ook me voltages nu op default en windows 7 start prima op met 6gb. het probleem is dus alleen voor me als ik mijn cpu overclock dat neemt hij automatisch ook me geheugen mee. die draaide normaal van 800mhz en nu op 980mhz. als ik me overclock settings weer instell lukt het niet meer. dus het lijkt ofals windows niet wilt starten met die snelheid ofzo. Ik blijf het apart vinden. Ik weet 100% dat mijn geheugen goed is en dat de computer ook stabiel blijft na me overclock, alleen windows 7 x64 wilt nog steeds niet starten. ik moet eigenlijks iets hebben vanuit de bios dat ik me cpu wel kan overclockken maar dat hij dan niet automatisch me geheugen ook overclockt. Maar bedankt zover.

Delta Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan