Windos 7 verwijderen via dos

• Onderwerp starter Onderwerp starter bertd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bertd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil graag windows 7 verwijderen via dos, ben de windows 7 diskette kwijt kan via windows 7 niet in dos komen denk ik. Er zijn wel wat boot disks maar die vind ik erg onhandig, staan vaak allemaal nevenprogrammas op dat het ingewikkeld maak. Hoe kan ik windows 7 verwijderen op de gemakkelijkste manier?

Geef eens aan om welke desktop/laptop het gaat?

Wat wil je precies?
Moet de hele harde schijf leeg en wil je er een ander besturingssysteem op?
Zo ja, welk en waar beschik je over?

Hi bertd,
1-e :wil je ons vertellen wat voor besturingsysteem wil je op je PC installeren als je win7 zou verwijderen?
2-de: vrag is: 'Heb je dan een nieuw CD-DVD van windows (XP,Vista of WIn7)'?
3-de: Heb je een CD-Rom op je PC?

Sorry Zoeff! Je was sneller

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo!

Ik heb verder helemaal niets! Wel een cdrom drive.

Wat wil je dan? Je moet toch iets installeren!!!

Met nieuw DVD van je toekomstige beturing systeem kan je WIN7 verwijderen.

Of je wil je hardeschijf leeg maken en PC verkopen?

Mod edit
Wil je dat in 't vervolg in 1 bericht plaatsen i.p.v. 3 ?
Mvg,
Mod sectie besturingssystemen

Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel eerst eens om welke pc/laptop het gaat!

Verder waarom moet Win7 eraf?
Als je deze pc/laptop met win7 gekocht hebt, dan beschik je toch over een legale key?
Heb je dan recovery dvd's gemaakt of er bij gekregen?

Verder: wat wil je? Ander besturingssysteem?

Zou de pc/notebook echt helemaal leeg moeten, dan maak je het beste een opstartcd van Killdisk en laat je deze schijf helemaal schoonmaken.

Laatst bewerkt:
@bertd
Geef even duidelijk aan wat je wilt en hoe je huidige configuratie er uitziet. Dat DOS-verhaal daar snapt niemand iets van omdat het onlogisch is als je niet meer info geeft. Heb je momenteel alleen Win 7 op je pc of ook nog een ander besturingssysteem? Wil je gewoon je schijf leeg hebben zonder besturingssysteem?
Update: Ik zie dat je in augustus dezelfde vraag al hebt gesteld en waar verschillende mogelijke oplossingen zijn aangedragen voor je probleem, is het nog steeds niet gelukt?
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...hijf-formatteren-zonder-windows-cd?highlight=

Laatst bewerkt:
nog niet gelukt

Hirens boot ook al geprobeerd wat een verschrikkelijk onhandig programma. Hier staat een computer van een vriendin van mij me windows 7 professional er op en wil hem gewoon leeg halen. Iedereen zegt dat dat zo gemakkelijk is maar heb vroeger dit probleem ook wel eens gehad en windows moet daar toch eens iets makkelijkers op bedenken. Gewoon icoontje aanklikken en leeg halen zoiets. Maar ze moeten het allemaal heel ingewikkeld maken met bootcd's waarvan je maar net moet weten welk programmetje binnen in die bootcd je aan moet klikken enz enz.
Ben er een beetje ziek van sorry. Met alle respekt.

Groet BertD

Bert, ook met alle respect naar jou toe: Als je dit al zo moeilijk vindt en hirens ook, dan ligt het toch echt aan jouw beperkte kennis. Allemaal geen probleem, maar ik heb zelf bijvoorbeeld geen verstand van auto's. Ik laat dat, ondanks dat het mij veel geld kost, dan maar liever over aan een professional. Is deze stress het allemaal waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan