windosw 98Se op laptop met ntpartitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djowen

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2002
Als ik vanaf windows 95 98se probeer te installeren door middel van de cd-rom, krijg ik een de foutmelding SU 0168, er wordt gezegdt dat er al een nt-partitie is en dat hij daarom de upgrade niet uit kan voeren. Moet ik deze partitie (die ik niet kan vinden) verwijderen ? En zo ja, hoe ?

Download de helpmij bootdisk (zie mijn handtekening) en start daarmee de computer op.

Op de diskette die je met het programma kunt maken staat het programma DELPART waarmee je partities kunt verwijderen.

Met het commando FDISK /MBR maak je een nieuwe bootrecord aan.

Reboot de computer en maak daarna met Fdisk een partitie aan op de schijf, helaas nog een reboot en daarna kun je de schijf formatteren. Na het formatteren kun je Windows installeren.

is het ook mogelijk om die partitie vanaf windosw 95 er vanaf te krijgen, want het is alleen maar een update

Als je de melding negeert zal Windows98 wel installeren, je hebt alleen kans dat Windows NT (die kennelijk ook op de schijf staat) niet meer opstart.

volgens mij kon de instlaatie ook niet verder gaan, maar ik zal het nog even uitproberen. Of is het imsschien mogelijk om in NT op te starten ? En zo ja, hoe?

Bekijk eerst even met DELPART welke partities er precies op staan. De kans dat er op een Win95 PC toch NT-partities staan is niet zo erg groot. Je zou dan toch minstens een dualboot scherm moeten krijgen, en daar heb je het dus niet over.
Je kunt volgens mij het beste alle bestaande partities verwijderen en met Fdisk een nieuwe partitie aanmaken. Je kunt ook met een upgrade CDROM wel Win98 installeren, maar dan zal setup tussendoor vragen de originele Win95 CDROM (of diskette) te laten vinden. Daarna gaat setup gewoon door met installeren van Win98.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan