Window 7 of Window xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigboss21

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
ik heb een een pc overgenomen van een vriend.

met Vista OS ,, maar ik weet dat vista waardeloos is.

nu wil ik hem overzetten naar xp of Win7 ,,

wat s beter kan iemaND MIJ DAT VERTELLEN A.U.B

pc
1.6ghz
2gb ram

Vista is niet waardeloos als je er mee om weet te gaan. Echter voor dat systeem is Vista een beetje te zwaar. Windows 7 is lichter en lijkt op Vista. XP is nog lichter.

Ging ik niet vanuit, omdat het niet vermeld werd. Als dat wel zo zou zijn moet Vista er prima op kunnen draaien, hoewel het geen snelheid monster zal zijn. Windows 7 zal dan soepeler werken.

De persoon in kwestie heeft er heus zelf geen Vista opgezet, dat is gewoon redelijk zwaar voor die PC. Bovendien vind ik de combinatie van 2GB RAM en 1,6Ghz raar... de CPU is dan de bottleneck.

wat bedoel je met

''CPU is dan de bottleneck. ''

was 1st 1gb heb er vandaag nog 1 bij gedaan

De CPU is niet echt krachtig, mogelijk vertraagd deze het geheugen. Xp kan denk net even beter draaien op dit systeem.

PS zal me niet verbazen als de CPU een Celeron of Sempron is.

want toen ik de nieuwe gb in had gezet,, gaf hij aan van cpu settings zijn verandert,,,
ik heb ze dan gewoon op default gezet

is dat mischien de probleem

Kan best dat de CPU nu terug geklockt is. Je moet dan eerst exact weten welke CPU je hebt. Tevens moetj eook weten op welke snelheid je geheugen reepjes draaien.

Was mijn gok juist. Celeron is de budget processor van Intel en is het kleine broertje van de Pentium. Betekend dus ook trager dan zijn grote broer. Verklaard ook waarom Vista beroerd werkt hierop.

Ik zou ook voor Xp gaan, vergat ik erbij de zeggen.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan